Force Indii dělá starosti velký odstup týmů středu pole na špici. Podle zástupce jejího šéfa Boba Fernleyho by se tím noví majitelé z Liberty Media měli co nejdříve zabývat.
V kvalifikaci v Melbourne byly nejrychlejší vozy Ferrari, Red Bull na Lewise Hamiltona ztrácel už 1,3 sekundy, Grosjean s Hasem 1,9 sekundy a zbytek pole včetně Williamsů, Toro Rosso, Renaultu a Force Indie zaostával už o více než 2,2 vteřiny - a to se ještě nejednalo o klasickou závodní trať.
V závodě potom se do stejného kola s vítězem a prvními třemi týmy vlezl pouze Massa s Williamsem, ostatní pak už dostali od Sebastiana Vettela minimálně jedno kolo. To je podle Fernleyho dáno až "směšnou" výhodou v utrácení velkých týmů.
"To je to, co působí starosti, a podle mě z toho má Liberty obavy, pokud jde o show. A právem. Myslím si, že tohle se v nadcházejících měsících bude řešit. Momentálně to je jen o tom, kolik peněz můžete utratit. Za této situace je ta nerovnost zkrátka směšná," stěžuje si Fernley.
Force India by ráda viděla zavedení kontroly nákladů, v letošní sezóně ale ještě k žádným změnám nedojde: "Během této sezóny se podle mě nedá udělat nic, může to ale být zaváděno postupně. Jsme tak, jak na tom jsme, ale pokud je ochota něco s tím udělat, a věřím, že to Liberty to moc ráda udělá, pak z toho sport může dále pouze těžit.
A také musíme ty týmy respektovat. Jestli něco omezí, pak to musíme udělat způsobem, který jim to umožní učinit důstojně. Není to jejich chyba, že jsme tam, kde jsme - špatně je nastavený proces," pokračuje Fernley. Pochvaluje si, že majitel Vijay Mallya za týmem stále stojí a finančně jej podporuje, stejně jako příchod nového velkého sponzora: Best Water Technology, kvůli kterému se indická stáj obarvila do růžova.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.