F1 by měla řešit velký rozdíl mezi špičkou a středem pole, vyzývá Force India

Týmy středu pole ztrácejí na špici více než v předchozích letech
Týmy středu pole ztrácejí na špici více než v předchozích letech, foto: Renault Sport
Petr Hlawiczka 6. dubna 2017 06:20
Sdílej:

Force Indii dělá starosti velký odstup týmů středu pole na špici. Podle zástupce jejího šéfa Boba Fernleyho by se tím noví majitelé z Liberty Media měli co nejdříve zabývat.

V kvalifikaci v Melbourne byly nejrychlejší vozy Ferrari, Red Bull na Lewise Hamiltona ztrácel už 1,3 sekundy, Grosjean s Hasem 1,9 sekundy a zbytek pole včetně Williamsů, Toro Rosso, Renaultu a Force Indie zaostával už o více než 2,2 vteřiny - a to se ještě nejednalo o klasickou závodní trať.

V závodě potom se do stejného kola s vítězem a prvními třemi týmy vlezl pouze Massa s Williamsem, ostatní pak už dostali od Sebastiana Vettela minimálně jedno kolo. To je podle Fernleyho dáno až "směšnou" výhodou v utrácení velkých týmů.

"To je to, co působí starosti, a podle mě z toho má Liberty obavy, pokud jde o show. A právem. Myslím si, že tohle se v nadcházejících měsících bude řešit. Momentálně to je jen o tom, kolik peněz můžete utratit. Za této situace je ta nerovnost zkrátka směšná," stěžuje si Fernley.

Force India by ráda viděla zavedení kontroly nákladů, v letošní sezóně ale ještě k žádným změnám nedojde: "Během této sezóny se podle mě nedá udělat nic, může to ale být zaváděno postupně. Jsme tak, jak na tom jsme, ale pokud je ochota něco s tím udělat, a věřím, že to Liberty to moc ráda udělá, pak z toho sport může dále pouze těžit.

A také musíme ty týmy respektovat. Jestli něco omezí, pak to musíme udělat způsobem, který jim to umožní učinit důstojně. Není to jejich chyba, že jsme tam, kde jsme - špatně je nastavený proces," pokračuje Fernley. Pochvaluje si, že majitel Vijay Mallya za týmem stále stojí a finančně jej podporuje, stejně jako příchod nového velkého sponzora: Best Water Technology, kvůli kterému se indická stáj obarvila do růžova.

Stalo se
Novinky
Charles Leclerc v Miami.

»GP Miami« Charles Leclerc se opřel do Ferrari: Jel jsem dobře! Ale, ať dělám cokoliv, Ferrari je příliš pomalé

Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.

Novinky
Max Verstappen v Miami

Táta na pole position: Verstappen umlčel pochybnosti vítěznou rychlostí

Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.

Novinky
Max Verstappen

GP Miami - po kvalifikaci: Lewis Hamilton a rostoucí frustrace. Antonelli do toho buší a Max Verstappen jako opět skvělý "Max"

Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.

Grand Prix
Max Verstappen získal v Miami pole position

GP Miami: Max Verstappen získal pole position po sprintovém fiasku, Hamilton nepostoupil do Q3

Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.