Force Indii dělá starosti velký odstup týmů středu pole na špici. Podle zástupce jejího šéfa Boba Fernleyho by se tím noví majitelé z Liberty Media měli co nejdříve zabývat.
V kvalifikaci v Melbourne byly nejrychlejší vozy Ferrari, Red Bull na Lewise Hamiltona ztrácel už 1,3 sekundy, Grosjean s Hasem 1,9 sekundy a zbytek pole včetně Williamsů, Toro Rosso, Renaultu a Force Indie zaostával už o více než 2,2 vteřiny - a to se ještě nejednalo o klasickou závodní trať.
V závodě potom se do stejného kola s vítězem a prvními třemi týmy vlezl pouze Massa s Williamsem, ostatní pak už dostali od Sebastiana Vettela minimálně jedno kolo. To je podle Fernleyho dáno až "směšnou" výhodou v utrácení velkých týmů.
"To je to, co působí starosti, a podle mě z toho má Liberty obavy, pokud jde o show. A právem. Myslím si, že tohle se v nadcházejících měsících bude řešit. Momentálně to je jen o tom, kolik peněz můžete utratit. Za této situace je ta nerovnost zkrátka směšná," stěžuje si Fernley.
Force India by ráda viděla zavedení kontroly nákladů, v letošní sezóně ale ještě k žádným změnám nedojde: "Během této sezóny se podle mě nedá udělat nic, může to ale být zaváděno postupně. Jsme tak, jak na tom jsme, ale pokud je ochota něco s tím udělat, a věřím, že to Liberty to moc ráda udělá, pak z toho sport může dále pouze těžit.
A také musíme ty týmy respektovat. Jestli něco omezí, pak to musíme udělat způsobem, který jim to umožní učinit důstojně. Není to jejich chyba, že jsme tam, kde jsme - špatně je nastavený proces," pokračuje Fernley. Pochvaluje si, že majitel Vijay Mallya za týmem stále stojí a finančně jej podporuje, stejně jako příchod nového velkého sponzora: Best Water Technology, kvůli kterému se indická stáj obarvila do růžova.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.