Smutný příběh dua McLaren a Honda pokračuje i v letošní sezóně. Po neúspěšném otvíráku v Austrálii se pravděpodobně zlepšení při GP Číny nedočkáme. Dle Boulliera a Hasegawy prý Šanghajský mezinárodní okruh akorát podtrhne současné slabiny letošního monopostu.
Dle závodního ředitele stáje Erica Boulliera se od nových MCL32 nedá při čínské GP očekávat lepší výsledek než v Austrálii. Naopak by situace měla být pro Woking ještě o něco horší, jelikož čínský okruh disponuje dvěma dlouhými rovinkami, kde oranžové vozy McLarenu budou ztrácet kvůli nedostatku výkonu.
"Šanghaj je známá tím, že jsou tam vždy nepředvídatelné podmínky. Je velmi náročná pro samotná auta, pneumatiky a motor. Navíc se dá těžko odhadnout, jaké bude v Číně počasí. Co se týče naší rychlosti v porovnání s konkurencí, tak to bude horší jak v Austrálii," okomentoval situaci šéf McLarenu
"Šanghajský mezinárodní okruh je jiný, je tam spousta dlouhých rovinek a rychlých zatáček, to nás postaví ještě do větší nevýhody, než jsme byli v Melbourne. Samozřejmě se budeme snažit bojovat ze všech, ale nyní hlavně musíme zajistit spolehlivost pro obě auta, až pak můžeme řešit výkon," dodal Boullier.
Podobného názoru je i sportovní ředitel Hondy Yasuke Hasegawa: "První závod v Austrálii pro nás nebyl vůbec jednoduchý a získali jsme přehled o své pozici v rámci startovního pole. Odnesli jsme si celou řadu pozitivních i negativních postřehů. Byli jsme částečně schopni zlepšit spolehlivost motoru, ale pořád je před námi velký kus práce, co se týče výkonu."
"Dá se očekávat, že Velká cena Číny bude o to těžší. Tamní závod je vždycky velká neznámá kvůli počasí, které ovlivňuje nastavení auta. Samotná trať je pak náročná pro samotné motory kvůli dvěma dlouhým rovinkám. Základem bude tedy dobré nastavení. Budeme se snažit s McLarenem tvrdě pracovat a budeme chtít z našeho současného balíčku dostat maximum. Dále je důležité získat co nejvíce dat, abychom se mohli během sezóny nadále posouvat kupředu," zakončil Hasegawa.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.