Smutný příběh dua McLaren a Honda pokračuje i v letošní sezóně. Po neúspěšném otvíráku v Austrálii se pravděpodobně zlepšení při GP Číny nedočkáme. Dle Boulliera a Hasegawy prý Šanghajský mezinárodní okruh akorát podtrhne současné slabiny letošního monopostu.
Dle závodního ředitele stáje Erica Boulliera se od nových MCL32 nedá při čínské GP očekávat lepší výsledek než v Austrálii. Naopak by situace měla být pro Woking ještě o něco horší, jelikož čínský okruh disponuje dvěma dlouhými rovinkami, kde oranžové vozy McLarenu budou ztrácet kvůli nedostatku výkonu.
"Šanghaj je známá tím, že jsou tam vždy nepředvídatelné podmínky. Je velmi náročná pro samotná auta, pneumatiky a motor. Navíc se dá těžko odhadnout, jaké bude v Číně počasí. Co se týče naší rychlosti v porovnání s konkurencí, tak to bude horší jak v Austrálii," okomentoval situaci šéf McLarenu
"Šanghajský mezinárodní okruh je jiný, je tam spousta dlouhých rovinek a rychlých zatáček, to nás postaví ještě do větší nevýhody, než jsme byli v Melbourne. Samozřejmě se budeme snažit bojovat ze všech, ale nyní hlavně musíme zajistit spolehlivost pro obě auta, až pak můžeme řešit výkon," dodal Boullier.
Podobného názoru je i sportovní ředitel Hondy Yasuke Hasegawa: "První závod v Austrálii pro nás nebyl vůbec jednoduchý a získali jsme přehled o své pozici v rámci startovního pole. Odnesli jsme si celou řadu pozitivních i negativních postřehů. Byli jsme částečně schopni zlepšit spolehlivost motoru, ale pořád je před námi velký kus práce, co se týče výkonu."
"Dá se očekávat, že Velká cena Číny bude o to těžší. Tamní závod je vždycky velká neznámá kvůli počasí, které ovlivňuje nastavení auta. Samotná trať je pak náročná pro samotné motory kvůli dvěma dlouhým rovinkám. Základem bude tedy dobré nastavení. Budeme se snažit s McLarenem tvrdě pracovat a budeme chtít z našeho současného balíčku dostat maximum. Dále je důležité získat co nejvíce dat, abychom se mohli během sezóny nadále posouvat kupředu," zakončil Hasegawa.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.