Sebastian Vettel je po úvodních trénincích v Austrálii trochu zklamaný, od svého nového Ferrari SF70 očekával trochu více.
Německý pilot obsadil v prvním tréninku až šestou příčku se ztrátou 1,244 vteřiny na Hamiltona, v tom druhém zabral a skončil druhý, jeho ztráta na vedoucí Mercedes přesto přesahovala půl sekundy.
"Dnešek není opravdu tak důležitý, když se podíváte na konečné postavení, které odpovídá jednomu kolu. Celkově to je OK. Myslím, že se můžeme zlepšit, protože auto se nechovalo tak dobře, jak by mělo," snaží se Vettel zakrýt mírné zklamání.
"S časy v testech jsme byli velmi spokojeni, vypadaly dobře, ale tady je to, co se počítá. Auto se moc nezměnilo a je to fajn být zpět, stále se však musíme zlepšit," pokračuje čtyřnásobný šampion.
"Loni sem přijeli s vysokými očekáváními, ale letos jde o úplně jiný rok, takže si nemyslím, že má nějaké srovnávání cenu," odmítá Vettel porovnávat loňský a letošní vstup Ferrari do závodní sezóny.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Celkově můžeme být spokojeni, hodně jsme se toho načili a víme, kde se musíme zlepšit. Srovnávat to s testováním je velmi obtížné, protože tahle trať je zvláštní a nepsokytuje 100% jasný obrázek. Těžko říct, jak na tom nyní jsme. Neznáme úrovně benzínu ostatních vozů, které dnes jezdily."
Dnes večer týmy čeká spousta práce při procházení dat a hledání ideálního nastavení, naplno své karty pak odhalí až zítra v kvalifikaci. Jak se ale po dnešku zdá, stáj z Maranella na Stříbrné šípy v ní mít zřejmě nebude.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.