Sebastian Vettel je po úvodních trénincích v Austrálii trochu zklamaný, od svého nového Ferrari SF70 očekával trochu více.
Německý pilot obsadil v prvním tréninku až šestou příčku se ztrátou 1,244 vteřiny na Hamiltona, v tom druhém zabral a skončil druhý, jeho ztráta na vedoucí Mercedes přesto přesahovala půl sekundy.
"Dnešek není opravdu tak důležitý, když se podíváte na konečné postavení, které odpovídá jednomu kolu. Celkově to je OK. Myslím, že se můžeme zlepšit, protože auto se nechovalo tak dobře, jak by mělo," snaží se Vettel zakrýt mírné zklamání.
"S časy v testech jsme byli velmi spokojeni, vypadaly dobře, ale tady je to, co se počítá. Auto se moc nezměnilo a je to fajn být zpět, stále se však musíme zlepšit," pokračuje čtyřnásobný šampion.
"Loni sem přijeli s vysokými očekáváními, ale letos jde o úplně jiný rok, takže si nemyslím, že má nějaké srovnávání cenu," odmítá Vettel porovnávat loňský a letošní vstup Ferrari do závodní sezóny.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Celkově můžeme být spokojeni, hodně jsme se toho načili a víme, kde se musíme zlepšit. Srovnávat to s testováním je velmi obtížné, protože tahle trať je zvláštní a nepsokytuje 100% jasný obrázek. Těžko říct, jak na tom nyní jsme. Neznáme úrovně benzínu ostatních vozů, které dnes jezdily."
Dnes večer týmy čeká spousta práce při procházení dat a hledání ideálního nastavení, naplno své karty pak odhalí až zítra v kvalifikaci. Jak se ale po dnešku zdá, stáj z Maranella na Stříbrné šípy v ní mít zřejmě nebude.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.