Sebastian Vettel je po úvodních trénincích v Austrálii trochu zklamaný, od svého nového Ferrari SF70 očekával trochu více.
Německý pilot obsadil v prvním tréninku až šestou příčku se ztrátou 1,244 vteřiny na Hamiltona, v tom druhém zabral a skončil druhý, jeho ztráta na vedoucí Mercedes přesto přesahovala půl sekundy.
"Dnešek není opravdu tak důležitý, když se podíváte na konečné postavení, které odpovídá jednomu kolu. Celkově to je OK. Myslím, že se můžeme zlepšit, protože auto se nechovalo tak dobře, jak by mělo," snaží se Vettel zakrýt mírné zklamání.
"S časy v testech jsme byli velmi spokojeni, vypadaly dobře, ale tady je to, co se počítá. Auto se moc nezměnilo a je to fajn být zpět, stále se však musíme zlepšit," pokračuje čtyřnásobný šampion.
"Loni sem přijeli s vysokými očekáváními, ale letos jde o úplně jiný rok, takže si nemyslím, že má nějaké srovnávání cenu," odmítá Vettel porovnávat loňský a letošní vstup Ferrari do závodní sezóny.
Jeho týmový kolega Kimi Räikkönen dodává: "Celkově můžeme být spokojeni, hodně jsme se toho načili a víme, kde se musíme zlepšit. Srovnávat to s testováním je velmi obtížné, protože tahle trať je zvláštní a nepsokytuje 100% jasný obrázek. Těžko říct, jak na tom nyní jsme. Neznáme úrovně benzínu ostatních vozů, které dnes jezdily."
Dnes večer týmy čeká spousta práce při procházení dat a hledání ideálního nastavení, naplno své karty pak odhalí až zítra v kvalifikaci. Jak se ale po dnešku zdá, stáj z Maranella na Stříbrné šípy v ní mít zřejmě nebude.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.