Očekávání jsou u Ferrari po vydařených předsezónních testech vysoká. Pokud nebudou na čele, tak to bude podle bývalého jezdce Miky Häkkinena obrovským zklamáním.
V předsezónních testech v Barceloně dosahovala Scuderia nejrychlejších časů, proto pokud nebudou v Austrálii na čele, tak za to podle Häkkinena mohou zaplatit vysokou cenu.
"Věřím, že celé Ferrari na sebe vyvinulo ohromný tlak. Pokud v prvním závodě nepodají tak dobrý výkon, jak naznačily testy, pak to bude pro celý tým hrozné zklamání. Dopad může vést ke škodám a k unáhleným rozhodnutím," domnívá se mistr světa z let 1998 a 1999.
V Maranellu jezdí jeho krajan Kimi Räikkönen, jenž podle něj bude po velkých změnách, které ztížily řízení monopostů, konkurenceschopnější: "Vycházím z toho, co jsem viděl v Barceloně. Piloti Ferrari se nemuseli obávat toho, že ztratí kontrolu nad svým vozem, když projížděli zatáčkami. Mohli jste pozorovat jejich důvěru ve své auto. A proto si také myslím, že jsou na tuto sezónu lépe připraveni než v předchozích letech."
Velké naděje letos Finové vkládají také do Valtteriho Bottase, který přestoupil z Williamsu do mistrovského Mercedesu, kde bude nastupovat po boku Lewise Hamiltona: "Zná situaci, že čelí opravdu tvrdému chlapíkovi. Stále se musí hodně učit, a on se toho chce naučit více. Valtteri nebude zklamán, pokud jej v první či v druhé velké ceně neporazí, to však neznamená, že by si to nepřál," komentuje Häkkinen.
Na závěr se dotýká i McLarenu, za který dlouhá léta závodil a s nímž zažil ty největší úspěchy: "Vyřešit problémy, to bude vyžadovat ohromné úsilí. Zkrátka potřebujete přivést ty správné lidi... a já si jsem jistý tím, že velmi dobré lidi už mají."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.