Očekávání jsou u Ferrari po vydařených předsezónních testech vysoká. Pokud nebudou na čele, tak to bude podle bývalého jezdce Miky Häkkinena obrovským zklamáním.
V předsezónních testech v Barceloně dosahovala Scuderia nejrychlejších časů, proto pokud nebudou v Austrálii na čele, tak za to podle Häkkinena mohou zaplatit vysokou cenu.
"Věřím, že celé Ferrari na sebe vyvinulo ohromný tlak. Pokud v prvním závodě nepodají tak dobrý výkon, jak naznačily testy, pak to bude pro celý tým hrozné zklamání. Dopad může vést ke škodám a k unáhleným rozhodnutím," domnívá se mistr světa z let 1998 a 1999.
V Maranellu jezdí jeho krajan Kimi Räikkönen, jenž podle něj bude po velkých změnách, které ztížily řízení monopostů, konkurenceschopnější: "Vycházím z toho, co jsem viděl v Barceloně. Piloti Ferrari se nemuseli obávat toho, že ztratí kontrolu nad svým vozem, když projížděli zatáčkami. Mohli jste pozorovat jejich důvěru ve své auto. A proto si také myslím, že jsou na tuto sezónu lépe připraveni než v předchozích letech."
Velké naděje letos Finové vkládají také do Valtteriho Bottase, který přestoupil z Williamsu do mistrovského Mercedesu, kde bude nastupovat po boku Lewise Hamiltona: "Zná situaci, že čelí opravdu tvrdému chlapíkovi. Stále se musí hodně učit, a on se toho chce naučit více. Valtteri nebude zklamán, pokud jej v první či v druhé velké ceně neporazí, to však neznamená, že by si to nepřál," komentuje Häkkinen.
Na závěr se dotýká i McLarenu, za který dlouhá léta závodil a s nímž zažil ty největší úspěchy: "Vyřešit problémy, to bude vyžadovat ohromné úsilí. Zkrátka potřebujete přivést ty správné lidi... a já si jsem jistý tím, že velmi dobré lidi už mají."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.