Očekávání jsou u Ferrari po vydařených předsezónních testech vysoká. Pokud nebudou na čele, tak to bude podle bývalého jezdce Miky Häkkinena obrovským zklamáním.
V předsezónních testech v Barceloně dosahovala Scuderia nejrychlejších časů, proto pokud nebudou v Austrálii na čele, tak za to podle Häkkinena mohou zaplatit vysokou cenu.
"Věřím, že celé Ferrari na sebe vyvinulo ohromný tlak. Pokud v prvním závodě nepodají tak dobrý výkon, jak naznačily testy, pak to bude pro celý tým hrozné zklamání. Dopad může vést ke škodám a k unáhleným rozhodnutím," domnívá se mistr světa z let 1998 a 1999.
V Maranellu jezdí jeho krajan Kimi Räikkönen, jenž podle něj bude po velkých změnách, které ztížily řízení monopostů, konkurenceschopnější: "Vycházím z toho, co jsem viděl v Barceloně. Piloti Ferrari se nemuseli obávat toho, že ztratí kontrolu nad svým vozem, když projížděli zatáčkami. Mohli jste pozorovat jejich důvěru ve své auto. A proto si také myslím, že jsou na tuto sezónu lépe připraveni než v předchozích letech."
Velké naděje letos Finové vkládají také do Valtteriho Bottase, který přestoupil z Williamsu do mistrovského Mercedesu, kde bude nastupovat po boku Lewise Hamiltona: "Zná situaci, že čelí opravdu tvrdému chlapíkovi. Stále se musí hodně učit, a on se toho chce naučit více. Valtteri nebude zklamán, pokud jej v první či v druhé velké ceně neporazí, to však neznamená, že by si to nepřál," komentuje Häkkinen.
Na závěr se dotýká i McLarenu, za který dlouhá léta závodil a s nímž zažil ty největší úspěchy: "Vyřešit problémy, to bude vyžadovat ohromné úsilí. Zkrátka potřebujete přivést ty správné lidi... a já si jsem jistý tím, že velmi dobré lidi už mají."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.