Ferrari ve snaze znovu získat titul mistrů světa investovalo miliardy korun do vybavení své továrny v Maranellu. A jak ukázaly předsezónní testy, na dráze se mu to začíná vracet - Mercedesu je podstatně blíže než loni, podle některých ho možná dokonce i překonalo.
Fanoušci italské stáje mají po rekordním čase Kimiho Räikkönena v předsezónních testech vysoká očekávání, ty však její bývalý šéfinženýr Toni Cuquerella mírní: "Je jasné, že udělali v kvalitě velký pokrok. Jestli to bude stačit na boj s Mercedesem, to stále nevím. Vím však to, že nebudou tak daleko, jako minulý rok v tuto dobu."
Mercedes se trápil zejména druhý týden po nasazení nových dílů - ne všechny fungovaly dle jeho představ. Zhoršilo se vyvážení vozu a občas zazlobila nová specifikace pohonné jednotky. Pro mistrovskou stáj by však nemělo být velkým problémem začít brzy využívat potenciál svého nového monopostu F1 W08 EQ Power+.
Cuquerella prozrazuje, co stálo za velkým zlepšením Scuderie během zimy: "Do vývoje investovali hodně. Hovoříme o injekci ve výši stovek milionů eur do nástrojů, které umožňují testování většiny části vozu. Ferrari si uvědomilo, že tohle je ztráta, kterou mají na Mercedes."
"Výsledky během zimy pro mě byly dostatečně silné na to, abych si myslel, že si povedou dobře, ačkoliv si netroufám to zlepšení kvantifikovat. Mohou být o čtyři desetiny pozadu nebo o dvě desetiny napřed. Přinejmenším je teď ale Ferrari seriózní," dodává jeho bývalý šéfinženýr a současný komentátor španělské televize.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.