Současné hybridní šestiválce ve Formuli 1 uvidíme minimálně do roku 2020. Na řešení otázky, co nastane poté, je asi ještě dost času, ale přeci jen už se v médiích toto téma začíná nakousávat.
Je to nějaký ten pátek, kdy se k otázce pohonných jednotek vyjádřil Ross Brawn, tehdy ještě mimo svou současnou funkci ředitele motorsportu F1. Brawn řekl, že pokud by Formule 1 chtěla sledovat trendy, tak přejde na kompletně elektrický pohon, který dnes využívá Formule E.
Brawn tak nepřímo naznačil, že by se F1 měla vrátit zpět k osvědčeným V10 či V12. To se ale nelíbí prezidentu Mezinárodní automobilové federace, Jeanu Todtovi. Dle něj si Formule 1 nemůže dovolit udělat krok "zpět".
"Společnost by to nedokázala přijmout. Lidé sledují kroky naší organizace a nevzali by to dobře. Navíc si představte, že řeknete: »Pojďme se vrátit k motorům, které jsme používali před 10 lety«. Moc automobilek by tuto myšlenku nepodpořilo a jsem přesvědčen, že minimálně tři výrobci ze současných čtyř by odešli.
Důležitými faktory je stabilita, soutěž a ochrana investice. Nemůžeme do nových technologií investovat každý rok, to by se finančně nedalo udržet. Už teď si všichni lidé stěžují na finanční aspekty závodění ve Formuli 1, které jsou v současné době absurdně vysoké," řekl Todt pro magazín AUTO.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.