Frustrace ze strany McLarenu pokračuje. Po Boullierovi se k celé situaci vyjádřil i Fernando Alonso, který již nechodí kolem horké kaše a problém vidí jasně - je to motorem od Hondy.
Během svých tří testovacích dnů španělský závodník odjezdil pouhých 148 kol, což je o jedno méně, než dokázal dnes zvládnout Mercedes. Na okruhu Circuit de Barcelona - Catalunya se bude jezdit ještě zítra a pozítří, ale dvojnásobnému mistru světa je již teď jasné, kde je zakopaný pas.
“Máme pouze jeden problém - a je jím pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá pořádný výkon. Jsme o 30 km/h pomalejší na každé rovince. Pak je těžké mít nějaké pocity ze samotné jízdy. Vše je dobré, ale jakmile se dostanete na maximální rychlost, tak nevíte, co se může stát.
Je těžké pak analyzovat samotnou šasi, jelikož nejsme kvůli výkonu schopni dosahovat takové rychlosti jako zbytek pole. Co se týče právě šasi, tak tam je vše v pořádku. Auto dobře reaguje na změny a vše v zásadě funguje. Vyvážení a průjezdy zatáčkami jsou dobré. Auto se mi řídí dobře, takže bych neřekl, že máme problémy s šasi," okomentoval situaci rodák z Asturie.
I přes všechny problémy se prý daří dávat věci do kupy. Start s vylazeným vozem v Austrálii by prý neměl být ohrožen, ale nedá se říci, že by z Alonsa čišilo sebevědomí.
“Po každém kole se situace zlepšuje. Problém s olejovým systémem byl pro amatéry, nyní už jen řešíme výkon a spolehlivost pohonné jednotky. Čím více toho máme najezděno, tím více toho zjišťujeme. Řešíme další různé problémy s teplotou, to jsou prostě typické věci, které se ladí při zimních testech.
Každý den ujedeme nějakých 40 kol a ty věci se kupí. Myslím si, že by to nemělo ohrozit náš start v Austrálii, jelikož všichni chceme předvést skvělé výkony. Bude jen záležet na tom, kolik výkonu dostaneme z motoru,” zakončil Alonso.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.