Frustrace ze strany McLarenu pokračuje. Po Boullierovi se k celé situaci vyjádřil i Fernando Alonso, který již nechodí kolem horké kaše a problém vidí jasně - je to motorem od Hondy.
Během svých tří testovacích dnů španělský závodník odjezdil pouhých 148 kol, což je o jedno méně, než dokázal dnes zvládnout Mercedes. Na okruhu Circuit de Barcelona - Catalunya se bude jezdit ještě zítra a pozítří, ale dvojnásobnému mistru světa je již teď jasné, kde je zakopaný pas.
“Máme pouze jeden problém - a je jím pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá pořádný výkon. Jsme o 30 km/h pomalejší na každé rovince. Pak je těžké mít nějaké pocity ze samotné jízdy. Vše je dobré, ale jakmile se dostanete na maximální rychlost, tak nevíte, co se může stát.
Je těžké pak analyzovat samotnou šasi, jelikož nejsme kvůli výkonu schopni dosahovat takové rychlosti jako zbytek pole. Co se týče právě šasi, tak tam je vše v pořádku. Auto dobře reaguje na změny a vše v zásadě funguje. Vyvážení a průjezdy zatáčkami jsou dobré. Auto se mi řídí dobře, takže bych neřekl, že máme problémy s šasi," okomentoval situaci rodák z Asturie.
I přes všechny problémy se prý daří dávat věci do kupy. Start s vylazeným vozem v Austrálii by prý neměl být ohrožen, ale nedá se říci, že by z Alonsa čišilo sebevědomí.
“Po každém kole se situace zlepšuje. Problém s olejovým systémem byl pro amatéry, nyní už jen řešíme výkon a spolehlivost pohonné jednotky. Čím více toho máme najezděno, tím více toho zjišťujeme. Řešíme další různé problémy s teplotou, to jsou prostě typické věci, které se ladí při zimních testech.
Každý den ujedeme nějakých 40 kol a ty věci se kupí. Myslím si, že by to nemělo ohrozit náš start v Austrálii, jelikož všichni chceme předvést skvělé výkony. Bude jen záležet na tom, kolik výkonu dostaneme z motoru,” zakončil Alonso.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.