Frustrace ze strany McLarenu pokračuje. Po Boullierovi se k celé situaci vyjádřil i Fernando Alonso, který již nechodí kolem horké kaše a problém vidí jasně - je to motorem od Hondy.
Během svých tří testovacích dnů španělský závodník odjezdil pouhých 148 kol, což je o jedno méně, než dokázal dnes zvládnout Mercedes. Na okruhu Circuit de Barcelona - Catalunya se bude jezdit ještě zítra a pozítří, ale dvojnásobnému mistru světa je již teď jasné, kde je zakopaný pas.
“Máme pouze jeden problém - a je jím pohonná jednotka. Není spolehlivá a nemá pořádný výkon. Jsme o 30 km/h pomalejší na každé rovince. Pak je těžké mít nějaké pocity ze samotné jízdy. Vše je dobré, ale jakmile se dostanete na maximální rychlost, tak nevíte, co se může stát.
Je těžké pak analyzovat samotnou šasi, jelikož nejsme kvůli výkonu schopni dosahovat takové rychlosti jako zbytek pole. Co se týče právě šasi, tak tam je vše v pořádku. Auto dobře reaguje na změny a vše v zásadě funguje. Vyvážení a průjezdy zatáčkami jsou dobré. Auto se mi řídí dobře, takže bych neřekl, že máme problémy s šasi," okomentoval situaci rodák z Asturie.
I přes všechny problémy se prý daří dávat věci do kupy. Start s vylazeným vozem v Austrálii by prý neměl být ohrožen, ale nedá se říci, že by z Alonsa čišilo sebevědomí.
“Po každém kole se situace zlepšuje. Problém s olejovým systémem byl pro amatéry, nyní už jen řešíme výkon a spolehlivost pohonné jednotky. Čím více toho máme najezděno, tím více toho zjišťujeme. Řešíme další různé problémy s teplotou, to jsou prostě typické věci, které se ladí při zimních testech.
Každý den ujedeme nějakých 40 kol a ty věci se kupí. Myslím si, že by to nemělo ohrozit náš start v Austrálii, jelikož všichni chceme předvést skvělé výkony. Bude jen záležet na tom, kolik výkonu dostaneme z motoru,” zakončil Alonso.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.