U švýcarského Sauberu nastalo před letošní sezónou několik personálních změn. Tou nejzásadnější je asi odchod Nasra, který díky svému 9. místu zachránil týmu krk a zároveň pohřbil Manor. Brazilce nahradil Wehrlein a minulý týden se k týmu připojila i zástupkyně něžného pohlaví.
Tatiana Calderónová je čerstvou posilou stáje Sauber, kde v letošní sezóně bude zastávat post vývojové pilotky. Zatím bude kroužit v poklidu simulátoru, ale není vyloučeno, že ji uvidíme přímo v akci během sezonních testů.
“Letos budu jezdit v GP3 s týmem DAMS, mým cílem je ukázat se v co nejlepším světla, díky čemuž se mi mohou otevřít další dveře a já budu moci ukázat, co je ve mně. Díky Sauberu se dostanu ke spoustě informací budu moci pracovat s inženýry. Navíc se podívám i na nějaké závody a poznám se lépe s týmem. Dost času budu trávit i na simulátoru. Snad se mi letos bude dařit, abych si pak mohla vyzkoušet i jízdu v reálném monopostu,” řekla pro GPUpdate 23letá jezdkyně.
Na otázku, zda se zúčastní sezónních testů, kdy týmy musejí nasadit mladé piloty, Calderonová odpověděla: “Zatím se o tom diskutuje, ale doufám v to. Chci závodit co nejdříve, ale ve Formuli 1 člověk nikdy neví, co se naskytne. Budu se snažit jezdit co nejlépe a pokud se objeví nějaká šance, tak si ji nenechám ujít. Letošek bude pro mě dost zásadním rokem,” zakončila pilotka z Kolumbie.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.