Každoroční zpráva por televizní vysílatele odhalila další pokles ve sledovanosti závodů Formule 1. V Británii jen letos klesla sledovanost o 5 miliónů, což je zhruba polovina z celkového celosvětového poklesu.
Sledovanost přímých přenosů Formule 1 byla loni v Británii nejnižší za posledních 12 let. Velké ceny sledovalo necelých 22 miliónů lidí, což znamená meziroční propad 5 miliónů diváků.
Je třeba vzít v potaz, že 10 velkých cen je v Britském království vysíláno na na neplaceném kanálu, loni to byl poprvé Channel 4, který přebral štafetu po BBC. Dle analytiků je toto jeden ze zásadních důvodů propadu. Druhým je pak výkon Lewise Hamiltona, který nedokázal vyhrát ani jednu z úvodních 5 velkých cen.
Celosvětový propad byl za loňský rok zhruba 10 milionů diváků, takže Velká Británie si ukousla půlku pomyslného koláče. Jen pro zajímavost, sledovanost se loni zastavila na čísle 390 miliónů.
Důvodem již šest let trvajícího globálního propadu sledovanosti a s ní spojeném propadu popularity je přechod na placené kanály. Ten již od roku 2010 způsobil ztrátu více jak 130 miliónů diváků.
Je tedy otázka, jak se k této problematice postaví nový majitel, Liberty Media. Jen těžko by se ale dal očekávat přechod zpět na bezplatné kanály. V Americe je tento model naprostým standardem a obecně lze sledovat nárůst počtu domácností, které si platí za satelit. Nemalou měrou se na tom podílí technická nenáročnost. Dnes člověku stačí dostatečně rychlý internet a není třeba po střechách montovat antény.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.