Každoroční zpráva por televizní vysílatele odhalila další pokles ve sledovanosti závodů Formule 1. V Británii jen letos klesla sledovanost o 5 miliónů, což je zhruba polovina z celkového celosvětového poklesu.
Sledovanost přímých přenosů Formule 1 byla loni v Británii nejnižší za posledních 12 let. Velké ceny sledovalo necelých 22 miliónů lidí, což znamená meziroční propad 5 miliónů diváků.
Je třeba vzít v potaz, že 10 velkých cen je v Britském království vysíláno na na neplaceném kanálu, loni to byl poprvé Channel 4, který přebral štafetu po BBC. Dle analytiků je toto jeden ze zásadních důvodů propadu. Druhým je pak výkon Lewise Hamiltona, který nedokázal vyhrát ani jednu z úvodních 5 velkých cen.
Celosvětový propad byl za loňský rok zhruba 10 milionů diváků, takže Velká Británie si ukousla půlku pomyslného koláče. Jen pro zajímavost, sledovanost se loni zastavila na čísle 390 miliónů.
Důvodem již šest let trvajícího globálního propadu sledovanosti a s ní spojeném propadu popularity je přechod na placené kanály. Ten již od roku 2010 způsobil ztrátu více jak 130 miliónů diváků.
Je tedy otázka, jak se k této problematice postaví nový majitel, Liberty Media. Jen těžko by se ale dal očekávat přechod zpět na bezplatné kanály. V Americe je tento model naprostým standardem a obecně lze sledovat nárůst počtu domácností, které si platí za satelit. Nemalou měrou se na tom podílí technická nenáročnost. Dnes člověku stačí dostatečně rychlý internet a není třeba po střechách montovat antény.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.