Každoroční zpráva por televizní vysílatele odhalila další pokles ve sledovanosti závodů Formule 1. V Británii jen letos klesla sledovanost o 5 miliónů, což je zhruba polovina z celkového celosvětového poklesu.
Sledovanost přímých přenosů Formule 1 byla loni v Británii nejnižší za posledních 12 let. Velké ceny sledovalo necelých 22 miliónů lidí, což znamená meziroční propad 5 miliónů diváků.
Je třeba vzít v potaz, že 10 velkých cen je v Britském království vysíláno na na neplaceném kanálu, loni to byl poprvé Channel 4, který přebral štafetu po BBC. Dle analytiků je toto jeden ze zásadních důvodů propadu. Druhým je pak výkon Lewise Hamiltona, který nedokázal vyhrát ani jednu z úvodních 5 velkých cen.
Celosvětový propad byl za loňský rok zhruba 10 milionů diváků, takže Velká Británie si ukousla půlku pomyslného koláče. Jen pro zajímavost, sledovanost se loni zastavila na čísle 390 miliónů.
Důvodem již šest let trvajícího globálního propadu sledovanosti a s ní spojeném propadu popularity je přechod na placené kanály. Ten již od roku 2010 způsobil ztrátu více jak 130 miliónů diváků.
Je tedy otázka, jak se k této problematice postaví nový majitel, Liberty Media. Jen těžko by se ale dal očekávat přechod zpět na bezplatné kanály. V Americe je tento model naprostým standardem a obecně lze sledovat nárůst počtu domácností, které si platí za satelit. Nemalou měrou se na tom podílí technická nenáročnost. Dnes člověku stačí dostatečně rychlý internet a není třeba po střechách montovat antény.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.