Felipe Massa se podělil o další detaily ohledně vyjednávání jeho návratu s Williamsem. Kdyby necítil tu správnou příležitost, tak by se prý do Formule 1 nevracel.
"Rozhodl jsem se, že pokud bych se měl do Formule 1 vrátit, tak mě musí někdo oslovit a to se stalo. Nikomu jsem nevolal. Prostě jsem čekal, sledoval dění v médiích a nakonec se to stalo. Bylo to dva dny po vánočním týmovém večírku, kam jsem se přišel rozloučit.
Přišla mi SMS od Claire (Williamsové), kdy mi napsala, jestli ti to ještě nechci rozmyslet. Tak jsem jí odepsal, že si o tom budeme muset promluvit. Hned mi tedy zavolala a já za ní odjel do Anglie, kde jsme diskutovali o všem možném.
Byl to dlouhý rozhovor a trvalo mi nějaký čas, než jsem se na 100 procent rozmyslel. Nebylo to jen o mě, stálo to i na Bottasovi a Mercedesu.
Snažím se jen následovat své srdce. Dostávám spoustu zpráv od fanoušků a rodiny. Nikdy mi zatím nenapsal, abych to nedělal, tak jsem prostě šel za svým srdcem, to prostě miluji," řekl pro GPUpdate Massa.
Massa by se prý nevrátil, pokud by si nebyl jist, že Williams bude v konkurenceschopné formě. "Nechtěl jsem se for Formule 1 vracet a být jen nějakým křovím. Chci být někde, kde vím, že jsem potřebný a také že budu moci závodit.
Zatím nemůžeme říct, jak na tom jsme a jak vlastně bude vypadat letošní sezóna, ale já jsem se vrátil, protože jsem pocítil šanci, že mohu ještě zůstat mezi nejlepšími profíky," zakončil brazilský pilot.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.