Samotné Pirelli je překvapeno přetížením, kterým jezdci v některých zatáčkách musí procházet. Paul Hembery sám neví, zda je to pro piloty vůbec ještě bezpečné. Celkový posun si ale chválí.
"Je to opravdu síla. Přetížení v některých zatáčkách je i 5G. Nejlepší cestovní vozy, třeba nějaké Ferrari či Lambo dosahují hodnot okolo 1,2 až 1,3G. Možná nám nějací chytří doktoři řeknou, že se blížíme k bodu, kdy závodníci omdlí. Já sám nevím, při jaké hodnotě to může nastat. Když se ale podívám na zatáčku číslo tři, tak to je opravdu mazec. Normální člověk by to neustál," okomentoval situaci Hembery.
Pokud srovnáme Formuli 1 a závody akrobatických letadel Red Bull Air Race, tak zjistíme, že se pohybujeme ještě na "bezpečné" úrovni. Piloti letadel této prestižní série běžně zvládají přetížení 10G a maximálně mají povolené přetížení 12G, ve kterém ale mohou setrvat maximálně 0,6 vteřiny.
Letos se počítá, že některé závody se pojedou pouze na jednu zastávku, což samozřejmě navyšuje intenzitu samotné jízdy, jelikož pilot nemá "odpočinkový" průjezd boxy navíc. Dle Hemberyho to bude další prvek, který bude mít vliv na výkony jednotlivých jezdců.
"Asi to není úplně procházka růžovým sadem, když cítíte přetížení 5G. Samozřejmě vždy bude záležet na okruhu. Ale třeba takový 30-40 kol dlouhý stint na Silvertone bude dosti náročný. Dokonce i tady v Barceloně to bude dost vyčerpávající, když si přimyslíte těch dalších 20 stupňů Celsia," zakončil Hembery.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.