Force India během 4 testovacích dnů najezdila 278 okruhů, což ji řadí na sedmé místo. Jen pro zajímavost, nejvíce toho najezdil Mercedes s 558 koly. Hranici 1:22,0 ale ani jeden ze tří pilotů v monopostu VJM10 nebyl schopen překonat. Nejlepší týmový čas zajel Ocon v úterý na super měkké směsi - 1:22,509.
"Týden hodnotím pozitivně, myslím si, že jsme se zase o něco posunuli, zjistili, jak náš VJM10 funguje a máme více informací o výdrži pneumatik. Každým dnem se cítím více sebevědomě, co se týče řízení, hodně jsem se toho naučil a přípravy tak jdou dle plánu," řekl pro GPUpdate mexický pilot Ceco Pérez.
"Můžeme být spokojeni, dokázali jsme poladit základy a nabrali zase nějakou rychlost. Teď jen doufejme, že se příští týden zase o něco posuneme. Čeká nás kopa práce, ale jsem optimistický a věřím, že v Melbourne bude vše šlapat."
Perézův optimismus sdílí i šéf závodních inženýrů, Tom McCullough. "Dostat nové auto na trať je dlouhodobý proces, za kterým stojí trvdá práce stovek lidí nejen v továrně. Jsme tedy spokojeni s tím, jak se celý týden vyvinul a chtěl bych poděkovat všem za jejich úsilí jak tady v Barceloně, tak i v Brackley a Silverstone."
"Odjeli jsme slušný počet kilometrů a vychytali některé mouchy, které nové auto mělo. Udělali jsme značný posun, co se týče vůbec pochopení samotného VJM10 a nových směsí od Pirelli. Už se těšíme na příští týden, kdy se budeme moci zaměřit na rychlost," zakončil McCullough.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.