Force India během 4 testovacích dnů najezdila 278 okruhů, což ji řadí na sedmé místo. Jen pro zajímavost, nejvíce toho najezdil Mercedes s 558 koly. Hranici 1:22,0 ale ani jeden ze tří pilotů v monopostu VJM10 nebyl schopen překonat. Nejlepší týmový čas zajel Ocon v úterý na super měkké směsi - 1:22,509.
"Týden hodnotím pozitivně, myslím si, že jsme se zase o něco posunuli, zjistili, jak náš VJM10 funguje a máme více informací o výdrži pneumatik. Každým dnem se cítím více sebevědomě, co se týče řízení, hodně jsem se toho naučil a přípravy tak jdou dle plánu," řekl pro GPUpdate mexický pilot Ceco Pérez.
"Můžeme být spokojeni, dokázali jsme poladit základy a nabrali zase nějakou rychlost. Teď jen doufejme, že se příští týden zase o něco posuneme. Čeká nás kopa práce, ale jsem optimistický a věřím, že v Melbourne bude vše šlapat."
Perézův optimismus sdílí i šéf závodních inženýrů, Tom McCullough. "Dostat nové auto na trať je dlouhodobý proces, za kterým stojí trvdá práce stovek lidí nejen v továrně. Jsme tedy spokojeni s tím, jak se celý týden vyvinul a chtěl bych poděkovat všem za jejich úsilí jak tady v Barceloně, tak i v Brackley a Silverstone."
"Odjeli jsme slušný počet kilometrů a vychytali některé mouchy, které nové auto mělo. Udělali jsme značný posun, co se týče vůbec pochopení samotného VJM10 a nových směsí od Pirelli. Už se těšíme na příští týden, kdy se budeme moci zaměřit na rychlost," zakončil McCullough.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.