Force India během 4 testovacích dnů najezdila 278 okruhů, což ji řadí na sedmé místo. Jen pro zajímavost, nejvíce toho najezdil Mercedes s 558 koly. Hranici 1:22,0 ale ani jeden ze tří pilotů v monopostu VJM10 nebyl schopen překonat. Nejlepší týmový čas zajel Ocon v úterý na super měkké směsi - 1:22,509.
"Týden hodnotím pozitivně, myslím si, že jsme se zase o něco posunuli, zjistili, jak náš VJM10 funguje a máme více informací o výdrži pneumatik. Každým dnem se cítím více sebevědomě, co se týče řízení, hodně jsem se toho naučil a přípravy tak jdou dle plánu," řekl pro GPUpdate mexický pilot Ceco Pérez.
"Můžeme být spokojeni, dokázali jsme poladit základy a nabrali zase nějakou rychlost. Teď jen doufejme, že se příští týden zase o něco posuneme. Čeká nás kopa práce, ale jsem optimistický a věřím, že v Melbourne bude vše šlapat."
Perézův optimismus sdílí i šéf závodních inženýrů, Tom McCullough. "Dostat nové auto na trať je dlouhodobý proces, za kterým stojí trvdá práce stovek lidí nejen v továrně. Jsme tedy spokojeni s tím, jak se celý týden vyvinul a chtěl bych poděkovat všem za jejich úsilí jak tady v Barceloně, tak i v Brackley a Silverstone."
"Odjeli jsme slušný počet kilometrů a vychytali některé mouchy, které nové auto mělo. Udělali jsme značný posun, co se týče vůbec pochopení samotného VJM10 a nových směsí od Pirelli. Už se těšíme na příští týden, kdy se budeme moci zaměřit na rychlost," zakončil McCullough.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.