McLaren pro letošek změnil barvu, čímž pravděpodobně měla symbolicky započít nová éra stáje, která se poslední dva roky trápí, a to hlavně díky pohonné jednotce od japonské Hondy. Bohužel se zatím opakuje stejná pohádka, což již znervózňuje i samotnou automobilku dodávající motory.
Hned v pondělí musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s olejovým systémem. V úterý pak dokonce motor odešel úplně. Za tyto trable se již předevčírem sportovní ředitel Hondy omlouval. Během posledních dvou dnů, ale výkony oranžového MCL32 díru do světa rozhodně neudělaly a Hasegawa je ze situace značně nervózní.
"První den jsme měli problém s olejovým systémem. Za normálních podmínek musí nádrž zvládat práci s dostatečným množstvím oleje, ale zatím se nám to nedaří a musíme celý systém upravit. Druhý den nás pak potkal vyloženě technický problém a pořád přesně nevíme, co bylo jeho příčinou. A to je mnohem závažnější problém a nyní je toto věcí číslo jedna, kterou musíme vyřešit," řekl pro španělský Movistar sportovní ředitel Hondy.
Na otázku, zda se tyto problémy mohou promítnout přímo do prvních závodů, Hasegawa odpověděl: "Olejový systém není problém. Co se týče pohonné jednotky, tak se snažím být optimistický, ale samozřejmě mi to dělá starosti."
V druhém týdnu předsezónních testů měl McLaren testovat přímo specifikaci pohonné jednotky pro první velkou cenu v Austrálii. Zatím ale není jasné, zda tomu tak bude. Poškozený motor byl totiž hned poslán do Japonska, kde se stále zkoumají příčiny poruchy.
"Původně jsme měli ji (pohonnou jednotku pro Melbourne) měli použít, ale pak nastal ten problém. VB současné době komunikuji s Japonci a řešíme, s jakou pohonnou jednotkou budeme jezdit," okomentoval situaci sportovní ředitel Hondy.
Dle zákulisních informací prý začíná houstnout atmosféra mezi vedením stáje a japonským dodavatelem motorů. Jasuke Hasegawa ale tvrdí, že se jedná jen o tradiční diskuze v rámci testování. "Jsme v situaci, kdy musíme řešit spoustu problémů. Někdy se prostě pohádat či konstruktivně diskutovat. Myslím si, že nám to ale jinak klape a náš vztah je velmi dobrý," zakončil Hasegawa.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.