McLaren pro letošek změnil barvu, čímž pravděpodobně měla symbolicky započít nová éra stáje, která se poslední dva roky trápí, a to hlavně díky pohonné jednotce od japonské Hondy. Bohužel se zatím opakuje stejná pohádka, což již znervózňuje i samotnou automobilku dodávající motory.
Hned v pondělí musela stáj sídlící ve Wokingu řešit problémy s olejovým systémem. V úterý pak dokonce motor odešel úplně. Za tyto trable se již předevčírem sportovní ředitel Hondy omlouval. Během posledních dvou dnů, ale výkony oranžového MCL32 díru do světa rozhodně neudělaly a Hasegawa je ze situace značně nervózní.
"První den jsme měli problém s olejovým systémem. Za normálních podmínek musí nádrž zvládat práci s dostatečným množstvím oleje, ale zatím se nám to nedaří a musíme celý systém upravit. Druhý den nás pak potkal vyloženě technický problém a pořád přesně nevíme, co bylo jeho příčinou. A to je mnohem závažnější problém a nyní je toto věcí číslo jedna, kterou musíme vyřešit," řekl pro španělský Movistar sportovní ředitel Hondy.
Na otázku, zda se tyto problémy mohou promítnout přímo do prvních závodů, Hasegawa odpověděl: "Olejový systém není problém. Co se týče pohonné jednotky, tak se snažím být optimistický, ale samozřejmě mi to dělá starosti."
V druhém týdnu předsezónních testů měl McLaren testovat přímo specifikaci pohonné jednotky pro první velkou cenu v Austrálii. Zatím ale není jasné, zda tomu tak bude. Poškozený motor byl totiž hned poslán do Japonska, kde se stále zkoumají příčiny poruchy.
"Původně jsme měli ji (pohonnou jednotku pro Melbourne) měli použít, ale pak nastal ten problém. VB současné době komunikuji s Japonci a řešíme, s jakou pohonnou jednotkou budeme jezdit," okomentoval situaci sportovní ředitel Hondy.
Dle zákulisních informací prý začíná houstnout atmosféra mezi vedením stáje a japonským dodavatelem motorů. Jasuke Hasegawa ale tvrdí, že se jedná jen o tradiční diskuze v rámci testování. "Jsme v situaci, kdy musíme řešit spoustu problémů. Někdy se prostě pohádat či konstruktivně diskutovat. Myslím si, že nám to ale jinak klape a náš vztah je velmi dobrý," zakončil Hasegawa.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.