Iceman zopakoval úterní výkon a i dnes se stal nejrychlejším pilotem, jako jediný navíc překonal hranici 1:21,0. Nyní finský matador celé čtyřdenní testy, které byly zakončeny hodně prapodivným testem za mokra, hodnotí.
Ferrari po loňské sezóně bylo během zimy v mediální hibernaci, a tak bylo těžké odhadovat, kam se tradiční italská stáj posunula. Mezitím se hodně spekulovalo o tom, zda se Red Bullu podaří dohnat ztrátu na Stříbrné šípy, ale je to právě Ferrari, které Mercedesu zatím nejvíce zatápí. Samozřejmě, je ještě brzy na nějaké větší závěry a predikce, ale rozhodně dosavadní vývoj musí těšit všechny fanoušky černého hřebce.
To samé platí i v rámci stáje. Räikkonen dokázal v úterý a dnes zajet nejrychlejší časy a mezi řádky jeho tradičního stoického projevu lze vyčíst náznaky dobré nálady.
"Každý rok jsme hodně optimističtí, ale je těžké odhadovat, jak to bude vypadat na konci sezóny. Myslím si, že jsme si z několika posledních let odnesli cenné lekce. Tým nyní přes zimu dokázal odvést dobrou práci a zda to bude stačit, se ještě uvidí. Zatím z toho mám dobrý pocit a nemůžeme si na nic stěžovat. Oproti loňsku je to rozhodně posun, ale to je hlavně díky pravidlům. Děláme si v klidu na svém a zatím nám vyhovuje směr, jakým se věci vyvíjí," zhodnotil situaci u Maranella Fin.
Na otázku, zda je nový monopost SF70H tím nejlepším vozem italské stáje, jaký se mu dostal pod ruku, finský matador odpověděl: "Technické změny hrají velkou roli, co se týče samotného pocitu z jízdy a rychlosti. Nejde úplně srovnávat různé monoposty, zákonitě vždy auto musí být lepší, když přijdou nějaké změny pravidel. Zda tento vůz bude dostatečně dobrý na to, aby bojoval o titul, se ještě uvidí. Zatím jsme spokojeni," zakončil Räikkonen.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.