Nový šéf marketingu Formule 1 Sean Bratches se rozpovídal o krocích, kterými by se královna motorsportu měla pod novými majiteli vydat.
Všechna rozhodnutí, která Liberty Media dělá, by měla mířit přímo na fanoušky. Vše samozřejmě nějaký ten pátek potrvá, ale už se dají sledovat určité tendence, jakým směrem by noví majitelé značku F1 chtěli dále směřovat. Například pro první týden testů v Barceloně mohou týmy a piloti natáčet krátká videa pro své účty na sociálních sítích.
"Základ toho, co v současné době děláme, se točí kolem fanoušků. Právě fanoušci jsou epicentrem všech našich nápadů, co se týče tohoto sportu. Snažíme se odvádět tu nejlepší práci, abychom dobře sloužili současným příznivcům a abychom přitáhli i nové lidi. To se dá dělat různě, někoho může přitáhnout určitý sponzor nebo držitel práv. Pak jsou tu i týmy a samozřejmě samotní jezdci. Takhle na celý náš byznys nyní nahlížíme," řekl pro Motorsport bývalý výkonný ředitel kanálu ESPN Sean Bratches.
Bratches vidí jako nejdůležitější přísadu právě piloty. Jako příklad uvádí krále sociálních sítí Lewise Hamiltona.
"Jezdci jsou pro nás naprostým základem pro komunikaci s fanoušky, pro oslavy svých úspěchů a řešení všech možných kontroverzí. My se jim v tomto ohledu budeme snažit pomoci. Podívejte se na Lewise Hamilotna, on přesně takto se svými příznivci komunikuje a je z něj velká celebrita. Nechceme mu dát nástroje, díky kterým by se mohl rovnat popovým hvězdám v počtu fanoušků. Chceme mu jen pomoci. S Lewisem jsem byl na obědě a o tomto tématu jsme si povídali. Shodli jsme se na všem a máme nyní společné cíle, kam se na sociálních sítích posouvat," zakončil Bratches.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.