Německý pilot po incidentu ze Závodu šampiónů, kdy kolidoval s Felipem Massou, nenastoupil za Sauber při testech v Barceloně, a nahradil ho tak Antonio Giovinazzi, který je v současné době třetím pilotem Ferrari.
Pascal je samozřejmě na místě dění a ještě před tím, než na konci týdne odletí na kontrolu do švýcarského Curychu prohodil pár slov s novináři.
"Už se cítím dobře, nic mě nebolí. Nyní už jen preventivně odpočívám, abych se vyhnul případným vážnějším potížím v budoucnosti. Je to prostě třeba, aby si vše sedlo," okomentoval svůj stav pro GPUpdate.net Pascal Wehrlein.
Německý pilot byl také samozřejmě tázán, zda nastoupí při druhých testech. Dle Wehrleina je to zatím nejisté a více prý prozradí kontrola. "V současné chvíli to ještě není jasné. Na konci týdne mám ještě jednu kontrolu a uvidím, co mi řeknou doktoři. Samozřejmě bych si přál, aby mi dali zelenou a řekli, že vše je již v pořádku. Člověk ale nikdy neví."
Zranění prý Pascalovi nijak zásadně neovlivnilo tréninkový režim. Tělo ho bolelo jen pár dní, pak se již mohl v klidu připravovat na novou sezónu. "Nějakou bolest jsem cítil jen během prvních dní, byl jsem prostě pomlácenej, což je normální, když máte nehodu. Teď už je ale vše v pořádku a cítím se fakt dobře, normálně trénuji a už se nemohu dočkat, až naskočím do auta," prozradila čerstvá posila švýcarské stáje.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.