To, že Formule 1, těžce prokaučovala začátek éry sociálních sítí a v současné době se ve virtuálním světě pleská jako ryba na suchu, je již známá pohádka. Nyní to ale vypadá, že se vše otáčí k lepšímu.
Před pár dny se Lewis vyjádřil ohledně omezujících možností, které jezdci a týmy mají, co se týče vytváření obsahu pro sociální sítě. Zákazy zveřejňování fotek z paddocku a podobně jsou v dnešní době brány jako zpátečnické. V jiných sportech dostávají fanoušci mnohem více zákulisních informací právě skrze sledování profilů sportovců.
Nyní to ale vypadá, že nový majitel, Liberty Media, na tyto problémy reaguje a povolil týmům a pilotům fotit a natáčet během prvního týdne testů v Barceloně. Pro druhé testy, které začnou 7. března toto povolení zatím uděleno nebylo.
Toho například hned využil zmiňovaný Lewis Hamilton, který ráno tweetnul: "Právě nasedám do auta. Během tréninků budu přidávat fotky na Instagram přímo z kokpitu, abych vám ukázal také něco nového. Buďte připravení."
Díky zmírnění pravidel tak i my můžeme v naší online reportáži z prvního dne testů na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya přinášet více zajímavého obsahu.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.