Dnes bude klidnější den, jelikož po včerejším Ferrari a McLarenu nás čeká pouze představení Williamsu. Ten ale svůj monopost ukázal již minulý pátek v digitální podobě.
Williams byl během podzimu a zimy v centru dění velkých přestupových machinací. Předtím, než Rosberg ohlásil svůj odchod, to vypadalo, že za britskou stáj, která letos oslavuje 40 let ve Formuli 1, nastoupí Bottas a mladá kanadská puška Lance Stroll, jelikož Felipe Massa v rámci Velké ceny Itálie po vzoru Michaela Schumachera ohlásil konec kariéry.
Po dlouhých tahanicích nakonec Bottas odešel k Mercedesu - a to za velmi lukrativních podmínek pro Williams. Spekulace naznačují, že Mercedes slevil 10 miliónů eur na pohonných jednotkách pro každého pilota. Williams si byl samozřejmě vědom toho, že nemůže mít v sezóně, kdy nastupují nová pravidla, v sestavě úplné nováčky, a tak byl povolán zpět Massa. Jednoletý kontrakt by měl Massovi vynést zhruba 4,5 milionu eur, což pro brazilského veterána znamená platové zlepšení o 50 %.
Na horní fotce je vidět monopost FW40 v počítačové grafice a na spodní fotce pak reálný vzhled. Hlavním rozdílem je ploutev.
Williams patří mezi ty stáje, které na svůj vůz nainstalovaly žraločí ploutev v plné velikosti, i když původní obrázky naznačovaly, že půjdou cestou jako Stříbrné šípy.
V současné době sáhl po jiné volbě pouze Mercedes, který svůj monopost W08 doplnil ještě o malé křidélko ve tvaru písmena T. Po "téčku" sáhlo i Ferrari, které ale používá velkou ploutev.
Reakce na nové vozy jsou značně rozporuplné a největší kontroverzi krom nosů vytváří právě žraločí ploutev. Hodně tedy záleží i na jejím vizuálním provedení, pokud je v jednolité barvě (viz. Force India), tak to nepůsobí moc dobře. Williams tento "problém" celkem bravurně vyřešil duhovkou v barvách hlavního sponzora - Martini.
Nové auto by měl Williams vypustit na trať ať v pondělí, kdy startují předsezónní testy v Barceloně.
Rok 2017 je pro britskou stáj Franka Williamse významný v tom, že oslaví již 40 let v královně motorsportu. Proto svůj vůz tým pojmenoval FW40 namísto FW39, které by po loňském FW38 dávalo větší smysl. Na fotkách je vidět, že právě 40 let historie je hlavním tématem pro tým a uvidíme, zda si pro nás Williams přichystá nějaké překvapení v podobě jiného zbarvení apod. První oslavy nastaly již v rámci výstavy Autosport International, kde si britská stáj pro své fanoušky připravila interaktivní show pokrývající celou historii týmu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.