Williams konečně ukazuje reálný FW40 a přichází vizuální změny

Williams FW40 - Mercedes v sousedství úspěšných vozů z historie značky
Williams FW40 - Mercedes v sousedství úspěšných vozů z historie značky, foto: Williams F1 Team
Albert Hadáček 25. února 2017 10:27 | akt. 25. února 2017 11:30
Sdílej:

Dnes bude klidnější den, jelikož po včerejším Ferrari a McLarenu nás čeká pouze představení Williamsu. Ten ale svůj monopost ukázal již minulý pátek v digitální podobě.

Williams byl během podzimu a zimy v centru dění velkých přestupových machinací. Předtím, než Rosberg ohlásil svůj odchod, to vypadalo, že za britskou stáj, která letos oslavuje 40 let ve Formuli 1, nastoupí Bottas a mladá kanadská puška Lance Stroll, jelikož Felipe Massa v rámci Velké ceny Itálie po vzoru Michaela Schumachera ohlásil konec kariéry.

Po dlouhých tahanicích nakonec Bottas odešel k Mercedesu - a to za velmi lukrativních podmínek pro Williams. Spekulace naznačují, že Mercedes slevil 10 miliónů eur na pohonných jednotkách pro každého pilota. Williams si byl samozřejmě vědom toho, že nemůže mít v sezóně, kdy nastupují nová pravidla, v sestavě úplné nováčky, a tak byl povolán zpět Massa. Jednoletý kontrakt by měl Massovi vynést zhruba 4,5 milionu eur, což pro brazilského veterána znamená platové zlepšení o 50 %.

Na horní fotce je vidět monopost FW40 v počítačové grafice a na spodní fotce pak reálný vzhled. Hlavním rozdílem je ploutev.

Williams patří mezi ty stáje, které na svůj vůz nainstalovaly žraločí ploutev v plné velikosti, i když původní obrázky naznačovaly, že půjdou cestou jako Stříbrné šípy.

V současné době sáhl po jiné volbě pouze Mercedes, který svůj monopost W08 doplnil ještě o malé křidélko ve tvaru písmena T. Po "téčku" sáhlo i Ferrari, které ale používá velkou ploutev.

Reakce na nové vozy jsou značně rozporuplné a největší kontroverzi krom nosů vytváří právě žraločí ploutev. Hodně tedy záleží i na jejím vizuálním provedení, pokud je v jednolité barvě (viz. Force India), tak to nepůsobí moc dobře. Williams tento "problém" celkem bravurně vyřešil duhovkou v barvách hlavního sponzora - Martini.

Nové auto by měl Williams vypustit na trať ať v pondělí, kdy startují předsezónní testy v Barceloně.

Rok 2017 je pro britskou stáj Franka Williamse významný v tom, že oslaví již 40 let v královně motorsportu. Proto svůj vůz tým pojmenoval FW40 namísto FW39, které by po loňském FW38 dávalo větší smysl. Na fotkách je vidět, že právě 40 let historie je hlavním tématem pro tým a uvidíme, zda si pro nás Williams přichystá nějaké překvapení v podobě jiného zbarvení apod. První oslavy nastaly již v rámci výstavy Autosport International, kde si britská stáj pro své fanoušky připravila interaktivní show pokrývající celou historii týmu.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.