Dnes bude klidnější den, jelikož po včerejším Ferrari a McLarenu nás čeká pouze představení Williamsu. Ten ale svůj monopost ukázal již minulý pátek v digitální podobě.
Williams byl během podzimu a zimy v centru dění velkých přestupových machinací. Předtím, než Rosberg ohlásil svůj odchod, to vypadalo, že za britskou stáj, která letos oslavuje 40 let ve Formuli 1, nastoupí Bottas a mladá kanadská puška Lance Stroll, jelikož Felipe Massa v rámci Velké ceny Itálie po vzoru Michaela Schumachera ohlásil konec kariéry.
Po dlouhých tahanicích nakonec Bottas odešel k Mercedesu - a to za velmi lukrativních podmínek pro Williams. Spekulace naznačují, že Mercedes slevil 10 miliónů eur na pohonných jednotkách pro každého pilota. Williams si byl samozřejmě vědom toho, že nemůže mít v sezóně, kdy nastupují nová pravidla, v sestavě úplné nováčky, a tak byl povolán zpět Massa. Jednoletý kontrakt by měl Massovi vynést zhruba 4,5 milionu eur, což pro brazilského veterána znamená platové zlepšení o 50 %.
Na horní fotce je vidět monopost FW40 v počítačové grafice a na spodní fotce pak reálný vzhled. Hlavním rozdílem je ploutev.
Williams patří mezi ty stáje, které na svůj vůz nainstalovaly žraločí ploutev v plné velikosti, i když původní obrázky naznačovaly, že půjdou cestou jako Stříbrné šípy.
V současné době sáhl po jiné volbě pouze Mercedes, který svůj monopost W08 doplnil ještě o malé křidélko ve tvaru písmena T. Po "téčku" sáhlo i Ferrari, které ale používá velkou ploutev.
Reakce na nové vozy jsou značně rozporuplné a největší kontroverzi krom nosů vytváří právě žraločí ploutev. Hodně tedy záleží i na jejím vizuálním provedení, pokud je v jednolité barvě (viz. Force India), tak to nepůsobí moc dobře. Williams tento "problém" celkem bravurně vyřešil duhovkou v barvách hlavního sponzora - Martini.
Nové auto by měl Williams vypustit na trať ať v pondělí, kdy startují předsezónní testy v Barceloně.
Rok 2017 je pro britskou stáj Franka Williamse významný v tom, že oslaví již 40 let v královně motorsportu. Proto svůj vůz tým pojmenoval FW40 namísto FW39, které by po loňském FW38 dávalo větší smysl. Na fotkách je vidět, že právě 40 let historie je hlavním tématem pro tým a uvidíme, zda si pro nás Williams přichystá nějaké překvapení v podobě jiného zbarvení apod. První oslavy nastaly již v rámci výstavy Autosport International, kde si britská stáj pro své fanoušky připravila interaktivní show pokrývající celou historii týmu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.