Dnes bude klidnější den, jelikož po včerejším Ferrari a McLarenu nás čeká pouze představení Williamsu. Ten ale svůj monopost ukázal již minulý pátek v digitální podobě.
Williams byl během podzimu a zimy v centru dění velkých přestupových machinací. Předtím, než Rosberg ohlásil svůj odchod, to vypadalo, že za britskou stáj, která letos oslavuje 40 let ve Formuli 1, nastoupí Bottas a mladá kanadská puška Lance Stroll, jelikož Felipe Massa v rámci Velké ceny Itálie po vzoru Michaela Schumachera ohlásil konec kariéry.
Po dlouhých tahanicích nakonec Bottas odešel k Mercedesu - a to za velmi lukrativních podmínek pro Williams. Spekulace naznačují, že Mercedes slevil 10 miliónů eur na pohonných jednotkách pro každého pilota. Williams si byl samozřejmě vědom toho, že nemůže mít v sezóně, kdy nastupují nová pravidla, v sestavě úplné nováčky, a tak byl povolán zpět Massa. Jednoletý kontrakt by měl Massovi vynést zhruba 4,5 milionu eur, což pro brazilského veterána znamená platové zlepšení o 50 %.
Na horní fotce je vidět monopost FW40 v počítačové grafice a na spodní fotce pak reálný vzhled. Hlavním rozdílem je ploutev.
Williams patří mezi ty stáje, které na svůj vůz nainstalovaly žraločí ploutev v plné velikosti, i když původní obrázky naznačovaly, že půjdou cestou jako Stříbrné šípy.
V současné době sáhl po jiné volbě pouze Mercedes, který svůj monopost W08 doplnil ještě o malé křidélko ve tvaru písmena T. Po "téčku" sáhlo i Ferrari, které ale používá velkou ploutev.
Reakce na nové vozy jsou značně rozporuplné a největší kontroverzi krom nosů vytváří právě žraločí ploutev. Hodně tedy záleží i na jejím vizuálním provedení, pokud je v jednolité barvě (viz. Force India), tak to nepůsobí moc dobře. Williams tento "problém" celkem bravurně vyřešil duhovkou v barvách hlavního sponzora - Martini.
Nové auto by měl Williams vypustit na trať ať v pondělí, kdy startují předsezónní testy v Barceloně.
Rok 2017 je pro britskou stáj Franka Williamse významný v tom, že oslaví již 40 let v královně motorsportu. Proto svůj vůz tým pojmenoval FW40 namísto FW39, které by po loňském FW38 dávalo větší smysl. Na fotkách je vidět, že právě 40 let historie je hlavním tématem pro tým a uvidíme, zda si pro nás Williams přichystá nějaké překvapení v podobě jiného zbarvení apod. První oslavy nastaly již v rámci výstavy Autosport International, kde si britská stáj pro své fanoušky připravila interaktivní show pokrývající celou historii týmu.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.