Představení nového monopostu jedné ze dvou stájí sídlících mimo Velkou Británii začne již v 9:45 středoevropského času. Stáj z Maranella svůj vůz ukáže na svém privátním okruhu Fiorano.
Po včerejším Mercedesu své vozy představí hned dvě stáje, a to Ferrari s McLarenem. Stáj s nejdelší historií v F1 představí svůj monopost v 9:45. Nového McLarenu se dočkáme v pravé poledne britského času.
Přímý přenos celé akce lze sledovat skrze oficiální stránky stáje nebo skrze živé vysílání na Facebooku.
The countdown we’ve all been waiting for. Follow the unveiling live here: https://t.co/J9v440Jtje pic.twitter.com/Wd1kSB8RBU
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 2017Přesně v 9:45 začíná přímý přenos z prezentace nového vozu Ferrari. Po dvouminutovém intru nám italská stáj poprvé nabídne pohled na monopost SF70-H, včetně všech tří pilotů, šéfa stáje a technického ředitele. Nyní by měl následovat již vyloženě živý přenos přímo z okruhu Fiorano.
Nakonec nový název auta neodkazuje na Julese Bianchiho, jak se předpokládalo. Respektive, koncem ledna jeden z partnerů týmu - španělská banka Santander - v jednom tweetu uvedla, že nové auto se bude jmenovat SF17-JB. JB odkazuje na iniciály zesnulého pilota a číslice krom roku odkazuje i na startovní číslo, které francouzský pilot Marussie používal.
Ferrari, na rozdíl od Mercedesu, zvolilo cestu relativně velké žraločí ploutve a zajímavostí je i značně velký sklon samotného vozu, který dlouhá léta propaguje technický ředitel Red Bullu Adrian Newey. Dalším specifikem je i zadní "křidélko" ve tvaru písmena T, které jsme viděli již včera u Stříbrných šípů a jejich W08.
V prvním vypuštěném videu nám italská stáj nabízí pohled na proces polepování auta logy sponzorů týmu.
Co se týče sestavy, tak oba hlavní piloti zůstávají. Takže i v roce 2017 se dočkáme Sebastiana Vettela a jeho stížností na modré vlajky a nebude chybět ani flegmatický Kimi Räikkönen. Třetím pilotem stáje letos bude třiadvacetiletý Ital Antonio Gionivazzo, který skončil druhý v loňské sezóně GP2. Trošku zajímavější přestupový kolotoč zaznamenalo vedení stáje, kdy technický ředitel James Allison přešel k Mercedesu. Tam nahradil Paddy Lowea, který zase přešel k Williamsu. Italská stáj tak povýšila do role technického ředitele Mattia Binottoa.
Ferrari uvolnilo dvouminutový teaser, který předcházel samotnému odhalení vozu.
Behind the scenes of the #SF70H. pic.twitter.com/sJqYJlmczQ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 24, 2017
Kimi Räikkönen se již prohání v novém monopostu na zamlženém Fioranu. Vettel by měl začít jezdit ve dvě hodiny odpoledne. Jezdci v rámci natáčecího dne mohou dohromady ujet 100 km.
Again on track ? #Raikkonen #SF70H pic.twitter.com/xTB5EDa3bk
— Gianlu D'Alessandro (@Gianludale27) February 24, 2017Na twitterovém účtu Ferrari se rovněž objevil design přilby Sebastiana Vettela, se kterým absolvoval dnešní prezentaci. Má nápis "five" na temeni symbolizovat útok na pátý mistrovský titul?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.