Po Sauberu se dočkáme druhého vozu pro letošní sezónu, myšleno v rámci oficiálních představení. Francouzská automobilka na svých stránkách avizuje, že do přímého přenosu představení vozu chybí už jen desítky minut.
Sauber to včera stihl dříve, fotografie jeho monopostu se objevily na twitteru už v 11:30. Na twitteru francouzského týmu je zatím k dispozici video příprav na prezentaci, ve kterém jsou v akci i oba piloti týmu - Nico Hülkenberg a Jolyon Palmer. V půl třetí (v našich podmínkách s ohledem na časové pásmo o hodinu později) se tedy objeví před zraky příznivců Renaultu jejich nejnovější typ RS17. Ti netrpěliví se mohou bavit odpočtem času, který zbývá do zmíněné hodiny.
T'was the night before the launch & all was quiet in the... Hang on. No it wasn't. Everyone's here working, including Jo & Nico!#RS17Reveal pic.twitter.com/12jvHESUSa
— Renault Sport F1 (@RenaultSportF1) 20. února 2017
Na twitterovém účtě Renaultu se mezitím objevují další informace, které mají za účel napnout pozornost fanoušků na maximum, než přijde onen okamžik s velkým O. Můžete si mezitím tipnout, jestli v útrobách vozu na zveřejněném snímku opravdu spočívá očekávaný RS17. To ostatně lze vycítit i z dalších informací, které laškují s tématem totálního ohromení novým vozem.
Několik minut před odhalením probíhá na twitteru Renaultu přímý přenos z představení vozu. Monopost doposud zahalený černou látkou je umístěn na otáčivé podlaze. Zástupci médií a televizní štáby jsou připraveny, stejně jako velké množství čestných hostů. Přenos bylo možné sledovat na sociálních sítích.
Na pódiu nejdříve proběhly úvodní rozhovory s vedením týmu - postupně hovořili Thierry Koskas z marketingového oddělení, Jérôme Stoll, prezident Renault Sport a poté Cyril Abiteboul - a sponzory, mezi nimi se představili Mandhir Singh, dále Tommaso Volpe, zastupující společnost Infiniti a nakonec reprezentant Microsoftu Pepijn Richter. Všichni ve svých komentářích popsali vztahy k Renaultu a jeho závodním aktivitám, po nich se chopil slova technický ředitel Bob Bell a seznámil v krátkosti přítomné se změnami pravidel pro letošní ročník a jejich dopad na samotnou konstrukci vozu.
V 15:50 pak nastoupili na pódium oba piloti Renaultu - Nico Hülkenberg a Jolyon Palmer - plus testovací pilot Sergej Sirotkin. Po jejich představení je vystřídal Alain Prost, kterého představil Jérôme Stoll. Čtyřnásobný mistr světa se poté s přítomnými podělil o své názory na nová pravidla. Uvedl, že se bude jednat o pozitivní krok pro Formuli 1 a velkou výzvu pro piloty. Zároveň potvrdil, že se chystá příští týden do Barcelony, kde bude přítomen prvním letošním testům. Rodák z Lorette, který mimochodem v pátek oslaví 62. narozeniny, už určitě zapomněl na hořký rok 1983, kdy se s Renaltem po prohraném boji o mistrovský titul rozešel ve zlém. Nico Hülknberg se později vyjádřil, že "sedmnáctka" vypadá sexy, jeho kolega Palmer zase doufá, že nový vůz bude tak rychlý jak dobře vypadá a už se nemůže dočkat, až se do něj příští týden posadí.
K otázce nových předpisů se poté vrátil i Cyril Abiteboul, který hned na začátku svého příspěvku uvedl, že Renault rozhodně neočekává, že by se zařadil mezi týmy, usilující o vítězství, nicméně naznačil, že by mělo dojít k dalšímu progresu a postupnému posunu napříč středem závodního pole.
She's a beauty, let's hope the new car is as fast as it looks! Can't wait to get behind the wheel next week. #F12017 #Renault pic.twitter.com/09gOgqFkOg
— Jolyon Palmer (@JolyonPalmer) 21. února 2017Přesně v 16:00 se oba piloti chopili černého plátna a odhalili Renault RS17. Vůz se začal pomalu otáčet za blesku reflektorů a hudebního doprovodu. Následovalo nezbytné fotografování v různých variantách, se zmíněnými zástupci týmu, představiteli sponzorů i samotnými piloty. Deset minut po 16. hodině slavnostní představení francouzského monopostu oficiálně skončilo.
Známe tedy podobu dvou vozů, Renault zvolil okázalou show za účasti týmových zástupců a pilotů, ovšem Sauber už dopředu avizoval, že zítra představí svůj monopost C36 při filmovacím dni v Barceloně. Zítra se můžeme těšit na prezentaci čtvrté stáje Poháru konstruktéru v roce 2016, tým Force India.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.