Šéfka stáje Williams se pro BBC Radio 5 rozpovídala o cílech pro rok 2017 a znovu hájí své rozhodnutí ohledně volby Felipeho Massy, který nahradí Bottase. Ten letos odešel za lepším ke Stříbrným šípům.
Williams byl vůbec první stájí, která představila svůj monopost pro rok 2017. Ze slov Claire Williamsové je cítit sebevědomí a šéfka týmu věří, že její tým letos skončí na lepším než 5. místě. Loni tradiční britská stáj krom velké trojky nestačila ještě na Force Indii.
"Je třeba pracovat, abyste se někam posunuli. My jsme během několika posledních měsíců odvedli slušný kus práce, aby tu znovu nebyl rok 2013. Myslím si, že náš tým má před sebou světlou budoucnost. Je těžké odhadovat, jaké budou naše výsledky, jelikož jsou na stole nové technické regule. Nevíme, jak na tom tedy jsme, ale musíme se už posunout z pátého místa v Poháru konstruktérů," řekla pro Radio 5 šéfka týmu.
Zásadním zlomem pro tým bylo, když Felipe Massa kývl na roční kontrakt. Williamsová dá raději přednost zkušenostem, které se při nasazení všech úprav budou hodit více než horká hlava nějaké další mladé pušky.
"Myslím si, že letošní sezona bude opravdu zajímavá hned z několika perspektiv. Nejsou to jen nová pravidla. Pro nás je důležité, že máme zkušeného pilota. Samozřejmě můžete namítat, že Bottas loni jezdil o tři desetiny rychleji, ale já raději budu mít zkušeného jezdce, než abych si do kokpitu posadila dalšího bažanta, o kterém nic nevím," hájí své rozhodnutí ohledně návratu Felipeho Massy šéfka stáje.
"Felipe tak pro nás byl nejlepší volbou. Letos se k nám připojil Lance Stroll, který je úplným nováčkem, a potřebujeme tak nějakého matadora v druhém autě. Felipe tak pro nás byl jasnou volbou, je prostě ideální kandidát. Nevěděla jsem, že se vlastně nechce z motorportu úplně stáhnout, takže bylo skvělé, že se nám s ním podařilo uzavřít smlouvu," zakončila Claire Williamsová.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.