Mercedes jasně dominoval v posledních třech letech a je tak papírovým favoritem pro novou sezónu, kdy se auta dočkají několika technických změn, které budou mít za důsledek rychlejší časy a měly by zase o něco vyzdvihnout samotnou aerodynamiku.
Širší kola a křídla budou znamenat více přítlaku, ten povede k větší rychlosti v zatáčkách. Časy na kolo by se oproti loňsku měly snížit zhruba o 3 vteřiny. To jsou stále dokola opakované predikce. Realita ale může být úplně jinde. Toho si je vědom i šéf Mercedesu Toto Wolff, který uvádí jako příklad rok 2009, kdy překvapivě dominoval tým Brawn GP.
"Když se mění technické regule, musíte se bát všech. Nikdo nečekal, že Brawn dokáže získat v roce 2009 titul, ohlížíme se tedy na všechny. Pro každého se tu skýtá nějaká příležitost," řekl Wolff pro Radio 5.
Na otázku, zda je před začátkem sezóny nervózní, šéf Mercedesu odpověděl: "Byl jsem nervózní před čtyřmi lety, kdy jsme započali naší cestu a nevěděli jsme, zda budeme vyhrávat. Nakonec se nám to podařilo, takže nervozita již trošku ustoupila. Mohlo se nám stát, že usneme na vavřínech kvůli našim výsledkům, takže je dobře, že přichází nějaké změny."
"Motivace je obrovská, jelikož chceme být prvním týmem, který v rámci nového cyklu uspěje, co se týče zvládnutí všech technických změn. Nic není jasné. Může se z nenadání objevit něco, jako se tenkrát stalo s Rossem Brawnem, kdy on měl dvojitý difuzor. Uvidíme letos při druhých testech v Barceloně, zda nějaký tým ukáže vylepšovák, na který zbytek pole nepřišel," zakončil šéf Mercedesu a bývalý manažer Valtteriho Bottase.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.