Mercedes jasně dominoval v posledních třech letech a je tak papírovým favoritem pro novou sezónu, kdy se auta dočkají několika technických změn, které budou mít za důsledek rychlejší časy a měly by zase o něco vyzdvihnout samotnou aerodynamiku.
Širší kola a křídla budou znamenat více přítlaku, ten povede k větší rychlosti v zatáčkách. Časy na kolo by se oproti loňsku měly snížit zhruba o 3 vteřiny. To jsou stále dokola opakované predikce. Realita ale může být úplně jinde. Toho si je vědom i šéf Mercedesu Toto Wolff, který uvádí jako příklad rok 2009, kdy překvapivě dominoval tým Brawn GP.
"Když se mění technické regule, musíte se bát všech. Nikdo nečekal, že Brawn dokáže získat v roce 2009 titul, ohlížíme se tedy na všechny. Pro každého se tu skýtá nějaká příležitost," řekl Wolff pro Radio 5.
Na otázku, zda je před začátkem sezóny nervózní, šéf Mercedesu odpověděl: "Byl jsem nervózní před čtyřmi lety, kdy jsme započali naší cestu a nevěděli jsme, zda budeme vyhrávat. Nakonec se nám to podařilo, takže nervozita již trošku ustoupila. Mohlo se nám stát, že usneme na vavřínech kvůli našim výsledkům, takže je dobře, že přichází nějaké změny."
"Motivace je obrovská, jelikož chceme být prvním týmem, který v rámci nového cyklu uspěje, co se týče zvládnutí všech technických změn. Nic není jasné. Může se z nenadání objevit něco, jako se tenkrát stalo s Rossem Brawnem, kdy on měl dvojitý difuzor. Uvidíme letos při druhých testech v Barceloně, zda nějaký tým ukáže vylepšovák, na který zbytek pole nepřišel," zakončil šéf Mercedesu a bývalý manažer Valtteriho Bottase.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.