Šéfka britské stáje Franka Williamse se pro magazín Motorsport.com rozpovídala o svém rozhodnutí ohledně povolení přestupu Bottase ke Stříbrným šípům, kde Fin bude jezdit po boku trojnásobného mistra světa Lewise Hamiltona.
"Valtteri tvořil důležitou součást týmu, měl v sobě ten druh vášně, který od jezdců chcete. Jediné co vždy chtěl, je mít nejlepší auto a vyhrávat. Pokud máte takového pilota, který přesně ví, co chce, tak proč bych ho měla nutit jezdit v našem vozu? Nebylo by to dobře." řekla Claire Williamsová pro Motorsport.com.
"Už jednou jsme mu stáli v cestě, když se projevilo zájem Ferrari. Tenkrát jsem mu dala slib, že už to podruhé neudělám. Já své sliby dodržuji. Nyní má před sebou skvělou příležitost a bude zajímavé sledovat, jak se mu letos povede," dodala šéfka tradiční britské stáje, která letos slaví 40 let ve Formuli 1.
Nemalou roli v rozhodování hrál určitě i finanční aspekt věci. Dle neověřených informací se mluví až o slevě 20 miliónů eur na pohonné jednotky Mercedesu, které německá automobilka Williamsu dodává. Z obchodní stránky tak tým svého rozhodnutí nelituje a věří, že daný tah bude pro tým z dlouhodobé perspektivy přínosný.
"Pojistili jsme si, že to pro nás bude dobré rozhodnutí. Naprosto tomu věřím a myslím si, že jsme se zachovali naprosto správně. Ničeho nelituji. Ti, kteří mě znají, ví, že jsem uzavřela dobrý obchod, který byl v nejlepším zájmu pro naši stáj. Všichni vědí, jak moc náš tým miluji a jak moc ho chci zase dostat do pozice, kdy bude vyhrávat. Už se těším na to, co předvede Felipe, v jeho hlase je zase slyšet ten správný závodní zápal. Už není pod tlakem, může si to v klidu užít," zakončila Williamsová.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.