Šéf Pirelli se v Turíně rozpovídal o současné situaci ohledně nové specifikace pneumatik. Pokud vše dopadne, jak by mělo, tak se prý dočkáme závodů pouze s jednou zastávkou a měl by se i zvýšit objem předjíždění.
Nové, širší pneumatiky by měly mít menší úroveň degradace a dá se tak očekávat, že některé velké ceny se budou jezdit pouze s jednou zastávkou. Pokud ani tato nová "filozofie" nepřinese své ovoce, tak to prý není na vině italského výrobce pneumatik. Pirelli dle Hemberyho dělá jen to, co se jim řekne.
"Nemůžete se zavděčit všem a máte jen dvě možnosti. Nějak jsme to dělali na začátku a nyní jsme byli požádáni, abychom se vydali jiným směrem. Děláme jen to, co nám řeknou. Nemá tedy smysl si stěžovat na na to, co jsme vyrobili, jelikož děláme jen to, co se nám řekne. Celý náš sport se nyní vyvíjí jiným směrem, než tomu bylo doposud. Když se vše podaří, tak bychom se měli konečně dočkat slušného závodění."
Přestože upravené vozy z roku 2015, které byly použity při testování nových gum, nejsou schopny zajistit dostatečný přítlak, tak Pirelli prý získalo potřebná data k vychytávání much.
"Největší výzvou bylo, že jsme nemohli dobře simulovat přítlak, který budou mít nové vozy. Je pravda, že použitá auta byla dost rozdílná, ale máme potřebná data. Otázkou pak je, jak moc se budou výsledně naše čísla lišit. Možná, že nakonec auta budou ještě rychlejší, než jsme předpokládali."
Hembery věří, že menší množství zastávek v boxech bude v konečném důsledku znamenat více předjíždění: "Bude méně zastávek v boxech, to je způsobeno nižší degradací. Zastávky se dělají kvůli ztrátě výkonu způsobené degradací gum, my tomuto zamezíme. Uvidíme mnohem více závodů, kde týmy sáhnou pouze po jedné zastávce. Pokud se nám tedy podaří mít auta na podobné úrovni, co se týče aerodynamiky, a gumy se nebudou přehřívat, tak jezdci budou moci více tlačit na pilu, a bude se tak více předjíždět."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.