Šéf Pirelli se v Turíně rozpovídal o současné situaci ohledně nové specifikace pneumatik. Pokud vše dopadne, jak by mělo, tak se prý dočkáme závodů pouze s jednou zastávkou a měl by se i zvýšit objem předjíždění.
Nové, širší pneumatiky by měly mít menší úroveň degradace a dá se tak očekávat, že některé velké ceny se budou jezdit pouze s jednou zastávkou. Pokud ani tato nová "filozofie" nepřinese své ovoce, tak to prý není na vině italského výrobce pneumatik. Pirelli dle Hemberyho dělá jen to, co se jim řekne.
"Nemůžete se zavděčit všem a máte jen dvě možnosti. Nějak jsme to dělali na začátku a nyní jsme byli požádáni, abychom se vydali jiným směrem. Děláme jen to, co nám řeknou. Nemá tedy smysl si stěžovat na na to, co jsme vyrobili, jelikož děláme jen to, co se nám řekne. Celý náš sport se nyní vyvíjí jiným směrem, než tomu bylo doposud. Když se vše podaří, tak bychom se měli konečně dočkat slušného závodění."
Přestože upravené vozy z roku 2015, které byly použity při testování nových gum, nejsou schopny zajistit dostatečný přítlak, tak Pirelli prý získalo potřebná data k vychytávání much.
"Největší výzvou bylo, že jsme nemohli dobře simulovat přítlak, který budou mít nové vozy. Je pravda, že použitá auta byla dost rozdílná, ale máme potřebná data. Otázkou pak je, jak moc se budou výsledně naše čísla lišit. Možná, že nakonec auta budou ještě rychlejší, než jsme předpokládali."
Hembery věří, že menší množství zastávek v boxech bude v konečném důsledku znamenat více předjíždění: "Bude méně zastávek v boxech, to je způsobeno nižší degradací. Zastávky se dělají kvůli ztrátě výkonu způsobené degradací gum, my tomuto zamezíme. Uvidíme mnohem více závodů, kde týmy sáhnou pouze po jedné zastávce. Pokud se nám tedy podaří mít auta na podobné úrovni, co se týče aerodynamiky, a gumy se nebudou přehřívat, tak jezdci budou moci více tlačit na pilu, a bude se tak více předjíždět."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.