Šéf Pirelli se v Turíně rozpovídal o současné situaci ohledně nové specifikace pneumatik. Pokud vše dopadne, jak by mělo, tak se prý dočkáme závodů pouze s jednou zastávkou a měl by se i zvýšit objem předjíždění.
Nové, širší pneumatiky by měly mít menší úroveň degradace a dá se tak očekávat, že některé velké ceny se budou jezdit pouze s jednou zastávkou. Pokud ani tato nová "filozofie" nepřinese své ovoce, tak to prý není na vině italského výrobce pneumatik. Pirelli dle Hemberyho dělá jen to, co se jim řekne.
"Nemůžete se zavděčit všem a máte jen dvě možnosti. Nějak jsme to dělali na začátku a nyní jsme byli požádáni, abychom se vydali jiným směrem. Děláme jen to, co nám řeknou. Nemá tedy smysl si stěžovat na na to, co jsme vyrobili, jelikož děláme jen to, co se nám řekne. Celý náš sport se nyní vyvíjí jiným směrem, než tomu bylo doposud. Když se vše podaří, tak bychom se měli konečně dočkat slušného závodění."
Přestože upravené vozy z roku 2015, které byly použity při testování nových gum, nejsou schopny zajistit dostatečný přítlak, tak Pirelli prý získalo potřebná data k vychytávání much.
"Největší výzvou bylo, že jsme nemohli dobře simulovat přítlak, který budou mít nové vozy. Je pravda, že použitá auta byla dost rozdílná, ale máme potřebná data. Otázkou pak je, jak moc se budou výsledně naše čísla lišit. Možná, že nakonec auta budou ještě rychlejší, než jsme předpokládali."
Hembery věří, že menší množství zastávek v boxech bude v konečném důsledku znamenat více předjíždění: "Bude méně zastávek v boxech, to je způsobeno nižší degradací. Zastávky se dělají kvůli ztrátě výkonu způsobené degradací gum, my tomuto zamezíme. Uvidíme mnohem více závodů, kde týmy sáhnou pouze po jedné zastávce. Pokud se nám tedy podaří mít auta na podobné úrovni, co se týče aerodynamiky, a gumy se nebudou přehřívat, tak jezdci budou moci více tlačit na pilu, a bude se tak více předjíždět."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.