Nové motory hřmí, tvary vozů se rýsují, ale čilo je i na personální frontě. V některých týmech došlo k několika výměnám na různých postech, třebaže se dotyční nestihnou zapojit do přípravy před prvními testy.
Tak tomu je u týmu Renault, který oznámil příchod nového šéfa aerodynamiky, i když si na jeho skutečný příchod musí ještě několik měsíců počkat. Pete Machin, jenž pobýval u týmu Red Bull v dobách, kdy Vettel za tuto značku získal své čtyři tituly, nyní mění působiště a bude se ve francouzské stáji hlásit 3. července tohoto roku. Jeho zástupcem se stane Jon Tomlinson.
"Aerodynamika je ve výkonnostní rovnici velice důležitým prvkem. Proto považujeme Peteho příchod za jeden z vrcholů našeho personálního programu. V nové generaci předpisů stěží najdeme nějakou zásadnější oblast, takže od nástupu nové posily očekáváme patřičný prospěch. Zapojí se do naší nově se rozvíjející struktury a očekáváme, že plody jeho práce uvidíme ještě v této sezóně," doufá generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul.
"Když Renault naposledy vyhrál Pohár konstruktérů, byl Bob Bell šéfem technického týmu, takže se s ním opravdu těším ve své nové roli na spolupráci s tím, že chceme takový úspěch mít jako svůj cíl. Podobně jsem se dříve dostal do styku s Nickem Chesterem a Ciaronem Pilbeamem, takže s některými členy personálu se dobře znám," komentoval Pete Machin svůj příchod s tím, že práce na nových vozech je pro něj ve Formuli 1 novou výzvou.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.