Fernando Alonso nesdílí pesimistický názor nového ředitele McLarenu Zaka Browna, jenž nedávno uvedl, že se jeho tým letos ještě vítězství nedočká.
Stáj z Wokingu i Honda sice dosahují velkých pokroků, na vítězství v nadcházející sezóně to podle Browna nicméně stačit nebude: "Všichni víme, že roky 2015 a 2016 byly o učení. Ani v roce 2017 nebudeme na roštu vpředu. Ale pracujeme neuvěřitelně tvrdě, společně jako jeden tým, a pokrok je jasně viditelný."
Co na to říká Alonso? "Četl jsem, co Zak Brown řekl, ale kdo ví? Já si udržuji pozitivní vztah, připravuji se na šampionát tak intenzivně jako vždycky a udělám vše, co bude v mých silách," komentuje pro Speed Week s neutuchající touhou po vítězstvích.
Ve své přípravě se snaží každý den ujet na kole 50 km a uběhnout dalších 5 km. Dobrá fyzická kondice je podle něj nutná, i když ovladatelnost letošních vozů podle něj nebude tak náročná jako v minulém desetiletí.
"Devadesát procent jezdců na roštu jezdilo pouze s takovými vozy F1, které jsou jen o trochu rychlejší než vozy GP2, ale já jsem řídil auta, která už nikdy opět neuvidíme. Pokud se letos zlepšíme o několik sekund, pak to možná bude podobné, ale já si nemyslím, že by to mělo nějak radikálně změnit fyzické nároky," uvádí hvězda McLarenu.
Půjde letos o její poslední rok ve Formuli 1? "Uvidíme. Budeme postupovat krok za krokem," odpovídá 35letý Alonso vyhýbavě.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.