Fernando Alonso nesdílí pesimistický názor nového ředitele McLarenu Zaka Browna, jenž nedávno uvedl, že se jeho tým letos ještě vítězství nedočká.
Stáj z Wokingu i Honda sice dosahují velkých pokroků, na vítězství v nadcházející sezóně to podle Browna nicméně stačit nebude: "Všichni víme, že roky 2015 a 2016 byly o učení. Ani v roce 2017 nebudeme na roštu vpředu. Ale pracujeme neuvěřitelně tvrdě, společně jako jeden tým, a pokrok je jasně viditelný."
Co na to říká Alonso? "Četl jsem, co Zak Brown řekl, ale kdo ví? Já si udržuji pozitivní vztah, připravuji se na šampionát tak intenzivně jako vždycky a udělám vše, co bude v mých silách," komentuje pro Speed Week s neutuchající touhou po vítězstvích.
Ve své přípravě se snaží každý den ujet na kole 50 km a uběhnout dalších 5 km. Dobrá fyzická kondice je podle něj nutná, i když ovladatelnost letošních vozů podle něj nebude tak náročná jako v minulém desetiletí.
"Devadesát procent jezdců na roštu jezdilo pouze s takovými vozy F1, které jsou jen o trochu rychlejší než vozy GP2, ale já jsem řídil auta, která už nikdy opět neuvidíme. Pokud se letos zlepšíme o několik sekund, pak to možná bude podobné, ale já si nemyslím, že by to mělo nějak radikálně změnit fyzické nároky," uvádí hvězda McLarenu.
Půjde letos o její poslední rok ve Formuli 1? "Uvidíme. Budeme postupovat krok za krokem," odpovídá 35letý Alonso vyhýbavě.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.