Fernando Alonso nesdílí pesimistický názor nového ředitele McLarenu Zaka Browna, jenž nedávno uvedl, že se jeho tým letos ještě vítězství nedočká.
Stáj z Wokingu i Honda sice dosahují velkých pokroků, na vítězství v nadcházející sezóně to podle Browna nicméně stačit nebude: "Všichni víme, že roky 2015 a 2016 byly o učení. Ani v roce 2017 nebudeme na roštu vpředu. Ale pracujeme neuvěřitelně tvrdě, společně jako jeden tým, a pokrok je jasně viditelný."
Co na to říká Alonso? "Četl jsem, co Zak Brown řekl, ale kdo ví? Já si udržuji pozitivní vztah, připravuji se na šampionát tak intenzivně jako vždycky a udělám vše, co bude v mých silách," komentuje pro Speed Week s neutuchající touhou po vítězstvích.
Ve své přípravě se snaží každý den ujet na kole 50 km a uběhnout dalších 5 km. Dobrá fyzická kondice je podle něj nutná, i když ovladatelnost letošních vozů podle něj nebude tak náročná jako v minulém desetiletí.
"Devadesát procent jezdců na roštu jezdilo pouze s takovými vozy F1, které jsou jen o trochu rychlejší než vozy GP2, ale já jsem řídil auta, která už nikdy opět neuvidíme. Pokud se letos zlepšíme o několik sekund, pak to možná bude podobné, ale já si nemyslím, že by to mělo nějak radikálně změnit fyzické nároky," uvádí hvězda McLarenu.
Půjde letos o její poslední rok ve Formuli 1? "Uvidíme. Budeme postupovat krok za krokem," odpovídá 35letý Alonso vyhýbavě.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.