Slavný inženýr a konstruktér Gian Paolo Dallara tvrdě kritizuje nová pravidla a cestu vyššího přítlaku, kterou se Formule 1 letos vydává. Podle něj to zcela zabije možnosti normálního předjíždění.
Zřejmě bychom v historii motorsportu těžko hledali muže, který by navrhl více aut než Dallara. Navíc si i přes svůj věk stále aktivně užívá svou práci a jeho firma letos pomáhá postavit šasi americké stáji Haas.
Od nadcházející sezóny dochází ke změně pravidel - vozy, křídla i pneumatiky budou širší, což povede k velkému nárůstu přítlaku. Osmdesátiletý Dallara má na takovou úpravu jasný názor - závodění to vůbec neprospěje.
"Jako inženýr netuším, proč se rozhodli zaměřit na vyšší přítlak. Technicky se kvůli tomu skoro nebude dát předjíždět, protože nikdo nebude moci následovat auto před sebou. V F1 si stěžujeme na nedostatečnou show, a pak se vydáme opačným směrem," kroutí hlavou Ital.
Piloti tak budou muset více spoléhat na systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, jehož vliv bude při vyšším přítlaku vozu ještě silnější. Mnoha fanouškům se však nelíbí - předjížděcí manévry jsou pak podle nich po stisku tlačítka umělé a příliš jednoduché.
Poté se vyjadřuje na účet nových majitelů Formule 1, společnosti Liberty Media: "Jak víte, tak my hodně působíme v Americe, která je posedlá vyrovnáváním soutěžení v každém směru. Ale F1 následuje odlišnou filozofii. Dokonce vynalezla virtuální safety car, aby udržela odstupy mezi auty. Tady jde téměř o střet kultur."
K čemu by se tedy přiklonil? "Neptejte se mě, co je lepší, já bych byl partyzánem," uzavírá Dallara.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.