Konstruktér Dallara: Nová pravidla předjíždění zabijou

Sergio Pérez a Kimi Räikkönen spolu bojují v Malajsii
Sergio Pérez a Kimi Räikkönen spolu bojují v Malajsii, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 14. února 2017 6:20
Sdílej:

Slavný inženýr a konstruktér Gian Paolo Dallara tvrdě kritizuje nová pravidla a cestu vyššího přítlaku, kterou se Formule 1 letos vydává. Podle něj to zcela zabije možnosti normálního předjíždění.

Zřejmě bychom v historii motorsportu těžko hledali muže, který by navrhl více aut než Dallara. Navíc si i přes svůj  věk stále aktivně užívá svou práci a jeho firma letos pomáhá postavit šasi americké stáji Haas.

Od nadcházející sezóny dochází ke změně pravidel - vozy, křídla i pneumatiky budou širší, což povede k velkému nárůstu přítlaku. Osmdesátiletý Dallara má na takovou úpravu jasný názor - závodění to vůbec neprospěje.

"Jako inženýr netuším, proč se rozhodli zaměřit na vyšší přítlak. Technicky se kvůli tomu skoro nebude dát předjíždět, protože nikdo nebude moci následovat auto před sebou. V F1 si stěžujeme na nedostatečnou show, a pak se vydáme opačným směrem," kroutí hlavou Ital.

Piloti tak budou muset více spoléhat na systém pro snížení odporu (DRS) na zadním křídle, jehož vliv bude při vyšším přítlaku vozu ještě silnější. Mnoha fanouškům se však nelíbí - předjížděcí manévry jsou pak podle nich po stisku tlačítka umělé a příliš jednoduché.

Poté se vyjadřuje na účet nových majitelů Formule 1, společnosti Liberty Media: "Jak víte, tak my hodně působíme v Americe, která je posedlá vyrovnáváním soutěžení v každém směru. Ale F1 následuje odlišnou filozofii. Dokonce vynalezla virtuální safety car, aby udržela odstupy mezi auty. Tady jde téměř o střet kultur."

K čemu by se tedy přiklonil? "Neptejte se mě, co je lepší, já bych byl partyzánem," uzavírá Dallara.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.