Týmy Formule 1 opět přemýšlejí o zavedení standardizovaných dílů, jakožto opatření pro snížení nákladů. Prozradil to výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Standardizace dílů je ve Formuli 1 již velmi dlouho diskutovaným tématem. Brown věří, že by to byl dobrý krok ke snížení nákladů, jenž by byl součástí širšího plánu.
"Některé týmy si myslí, že by mělo dojít ke standardizaci dílů. Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Já si ale nemyslím, že snížíte náklady jen tím, že budou některé díly na vozech stejné," řekl Zak Brown pro Autosport.
"Musíme najít i jiné oblasti. Skvělým příkladem jsou např. aerodynamické tunely. Jsou zpátky a náklady jsou tak opět enormní, takže ne, nemyslím si, že ke snížení nákladů dojde jen díky standardizaci dílů."
"Samozřejmě to můžeme udělat, navíc fanoušci s největší pravděpodobností neví, jak vypadají naše tlumiče v porovnání s těmi z Williamsu. Takže pokud bysme něco takového zavedli, tak jen v místech, kde fanoušci neuvidí rozdíl."
"Stejně si ale myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, který je ve spoustě dalších sportů," dodal Brown.
Ross Brawn se k tomuto tématu také nedávno vyjádřil. Podle něj je tzv. technická výzva ve Formuli 1 velice důležitá, avšak je potřeba najít lepší rovnováhu.
"Ty tzv. technické výzvy patří k DNA F1. A já si myslím, že je vcelku zdravé, že tady máme rozdílně vypadající vozy a že díky tomu fanoušci následují jiné týmy," řekl Brawn pro BBC Radio 4.
"V současnosti je toho však až příliš moc. Stačí se podívat, jak propastný rozdíl je mezi týmy vepředu a vzadu. Budeme muset nepochybně udělat seznam cílů, přičemž jedním z nich bude, aby se menší týmy postavily na vlastní nohy."
"Z jedné strany to zahrnuje peníze, které putují do týmů a z druhé strany náklady na závodění. V současnosti toho neuděláme moc, co se týče peněz pro týmy, protože jsou v platnosti různé smlouvy. Ale co se týče nákladů samotných týmů, tam se toho dá udělat dost," dodal Brawn.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.