Týmy Formule 1 opět přemýšlejí o zavedení standardizovaných dílů, jakožto opatření pro snížení nákladů. Prozradil to výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Standardizace dílů je ve Formuli 1 již velmi dlouho diskutovaným tématem. Brown věří, že by to byl dobrý krok ke snížení nákladů, jenž by byl součástí širšího plánu.
"Některé týmy si myslí, že by mělo dojít ke standardizaci dílů. Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Já si ale nemyslím, že snížíte náklady jen tím, že budou některé díly na vozech stejné," řekl Zak Brown pro Autosport.
"Musíme najít i jiné oblasti. Skvělým příkladem jsou např. aerodynamické tunely. Jsou zpátky a náklady jsou tak opět enormní, takže ne, nemyslím si, že ke snížení nákladů dojde jen díky standardizaci dílů."
"Samozřejmě to můžeme udělat, navíc fanoušci s největší pravděpodobností neví, jak vypadají naše tlumiče v porovnání s těmi z Williamsu. Takže pokud bysme něco takového zavedli, tak jen v místech, kde fanoušci neuvidí rozdíl."
"Stejně si ale myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, který je ve spoustě dalších sportů," dodal Brown.
Ross Brawn se k tomuto tématu také nedávno vyjádřil. Podle něj je tzv. technická výzva ve Formuli 1 velice důležitá, avšak je potřeba najít lepší rovnováhu.
"Ty tzv. technické výzvy patří k DNA F1. A já si myslím, že je vcelku zdravé, že tady máme rozdílně vypadající vozy a že díky tomu fanoušci následují jiné týmy," řekl Brawn pro BBC Radio 4.
"V současnosti je toho však až příliš moc. Stačí se podívat, jak propastný rozdíl je mezi týmy vepředu a vzadu. Budeme muset nepochybně udělat seznam cílů, přičemž jedním z nich bude, aby se menší týmy postavily na vlastní nohy."
"Z jedné strany to zahrnuje peníze, které putují do týmů a z druhé strany náklady na závodění. V současnosti toho neuděláme moc, co se týče peněz pro týmy, protože jsou v platnosti různé smlouvy. Ale co se týče nákladů samotných týmů, tam se toho dá udělat dost," dodal Brawn.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.