Týmy Formule 1 opět přemýšlejí o zavedení standardizovaných dílů, jakožto opatření pro snížení nákladů. Prozradil to výkonný ředitel McLarenu Zak Brown.
Standardizace dílů je ve Formuli 1 již velmi dlouho diskutovaným tématem. Brown věří, že by to byl dobrý krok ke snížení nákladů, jenž by byl součástí širšího plánu.
"Některé týmy si myslí, že by mělo dojít ke standardizaci dílů. Týmy ukázaly, že jsou velmi chytré. Já si ale nemyslím, že snížíte náklady jen tím, že budou některé díly na vozech stejné," řekl Zak Brown pro Autosport.
"Musíme najít i jiné oblasti. Skvělým příkladem jsou např. aerodynamické tunely. Jsou zpátky a náklady jsou tak opět enormní, takže ne, nemyslím si, že ke snížení nákladů dojde jen díky standardizaci dílů."
"Samozřejmě to můžeme udělat, navíc fanoušci s největší pravděpodobností neví, jak vypadají naše tlumiče v porovnání s těmi z Williamsu. Takže pokud bysme něco takového zavedli, tak jen v místech, kde fanoušci neuvidí rozdíl."
"Stejně si ale myslím, že potřebujeme rozpočtový strop, který je ve spoustě dalších sportů," dodal Brown.
Ross Brawn se k tomuto tématu také nedávno vyjádřil. Podle něj je tzv. technická výzva ve Formuli 1 velice důležitá, avšak je potřeba najít lepší rovnováhu.
"Ty tzv. technické výzvy patří k DNA F1. A já si myslím, že je vcelku zdravé, že tady máme rozdílně vypadající vozy a že díky tomu fanoušci následují jiné týmy," řekl Brawn pro BBC Radio 4.
"V současnosti je toho však až příliš moc. Stačí se podívat, jak propastný rozdíl je mezi týmy vepředu a vzadu. Budeme muset nepochybně udělat seznam cílů, přičemž jedním z nich bude, aby se menší týmy postavily na vlastní nohy."
"Z jedné strany to zahrnuje peníze, které putují do týmů a z druhé strany náklady na závodění. V současnosti toho neuděláme moc, co se týče peněz pro týmy, protože jsou v platnosti různé smlouvy. Ale co se týče nákladů samotných týmů, tam se toho dá udělat dost," dodal Brawn.
            Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
            I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
            Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
            Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.