Změny pro rok 2017 závodění podle šéfkonstruktéra Manoru nezlepší

Koncept zkrachovalého Manoru MRT06, na startu jej letos žel neuvidíme
Koncept zkrachovalého Manoru MRT06, na startu jej letos žel neuvidíme, foto: Sean Bull
PH 9. února 2017 7:25
Sdílej:

Luca Furbatto, jenž pracoval jako konstruktér u McLarenu, Toro Rosso a Manoru, hovoří o posledních technických změnách před sezónou 2017. K lepšímu závodění podle něj nepovedou.

Kromě širších pneumatik se letos dočkáme širších vozů i křídel a větších difuzorů, budou tak produkovat mnohem vyšší aerodynamický přítlak. Kdo si podle Furbatta se změnami poradí nejlépe?

"Mercedes a Red Bull samozřejmě vždycky postavili lepší šasi než soupeři se skromnějšími zdroji. U aut, která generují vyšší přítlak a která mají i vyšší přilnavost, to také ovlivní rozdíly mezi týmy, i když všichni doufali, že tomu bude jinak," domnívá se šéfkonstruktér loňského Manoru MRT05.

Jak vnímá letošní technické změny? "Nemyslím si, že to bude změna k lepšímu. Podle mě tomu bude vlastně naopak. Vůz pro rok 2017 stráví větší procento kola pod plným plynem, proto se výhoda týmů s nejvyšším výkonem pouze zvýší."

Lepší cestou by podle něj přístup z Le Mans, kde mají konstruktéři více volnosti: "Očekávám, že se o vítězství podělí Mercedes a Red Bull. Red Bull pod vedením Adriana Neweyho vždy postavil excelentní šasi, zatímco auto Mercedesu je jako celek velmi dobře vyváženo s nejlepším motorem v této sérii. Plně však připouštím, že bychom se mohli dočkat určitých překvapení, která by polem trochu zatřásla," dodává Furbatto.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.