Michail Alešin tvrdí, že nebezpečí a konfrontace strachu je podle jezdců nedílnou součástí motorsportu. I díky tomu má rád vysokorychlostní ovály z kalendáře IndyCar.
Alešin, kterého v letošním roce čeká již jeho čtvrtá sezona v americké sérii IndyCar, je ve Spojených státech známý především díky své rychlé adaptaci na místní oválové okruhy.
Ve světě otevřených monopostů už se několik let hovoří o ochraně hlavy jezdců. Ve Formuli 1 se zkouší nevzhledný systém Halo, v IndyCar by se měl v příštím roce poprvé testovat prosklený kokpit. Aleshin však říká, že všeho moc škodí, i co se týče bezpečnosti.
"Co se týče bezpečnosti, tak je to velmi složitá situace, protože dosahujeme opravdu vysokých rychlostí. To je ale na tom to skvělé! To je proč mám IndyCar tolik rád," řekl Alešin pro Motorsport.com.
"Ty evropské tratě, jako je třeba okruh Paula Ricarda... Raději si jej projeďte v nějaké videohře, to si užijete mnohem víc. Jsem si vědom toho, že motorsport je velmi nebezpečný a můžeme se o tom bavit neustále dokola, ale promiňte, lidé, kteří se bojí nebezpečí, by měli z tohoto sportu odejít a dělat něco bezpečnějšího."
"To jsou prostě závody. Závody byly vždy náročné, to je přece normální. Není potřeba dělat věci bezpečnější, než je ve skutečnosti potřeba. Pokud bude závodit jezdec, který se ničeho nebude bát a bude vědět, že se nemůže zranit, tak to prostě zničí určitý faktor boje. Tak funguje psychologie u lidí."
"A to je na tom vlastně to zajímavé. Jste to vy proti vašim emocím a obavám. Když tyto aspekty odstraníte, co to vůbec bude za sport?"
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.