Michail Alešin tvrdí, že nebezpečí a konfrontace strachu je podle jezdců nedílnou součástí motorsportu. I díky tomu má rád vysokorychlostní ovály z kalendáře IndyCar.
Alešin, kterého v letošním roce čeká již jeho čtvrtá sezona v americké sérii IndyCar, je ve Spojených státech známý především díky své rychlé adaptaci na místní oválové okruhy.
Ve světě otevřených monopostů už se několik let hovoří o ochraně hlavy jezdců. Ve Formuli 1 se zkouší nevzhledný systém Halo, v IndyCar by se měl v příštím roce poprvé testovat prosklený kokpit. Aleshin však říká, že všeho moc škodí, i co se týče bezpečnosti.
"Co se týče bezpečnosti, tak je to velmi složitá situace, protože dosahujeme opravdu vysokých rychlostí. To je ale na tom to skvělé! To je proč mám IndyCar tolik rád," řekl Alešin pro Motorsport.com.
"Ty evropské tratě, jako je třeba okruh Paula Ricarda... Raději si jej projeďte v nějaké videohře, to si užijete mnohem víc. Jsem si vědom toho, že motorsport je velmi nebezpečný a můžeme se o tom bavit neustále dokola, ale promiňte, lidé, kteří se bojí nebezpečí, by měli z tohoto sportu odejít a dělat něco bezpečnějšího."
"To jsou prostě závody. Závody byly vždy náročné, to je přece normální. Není potřeba dělat věci bezpečnější, než je ve skutečnosti potřeba. Pokud bude závodit jezdec, který se ničeho nebude bát a bude vědět, že se nemůže zranit, tak to prostě zničí určitý faktor boje. Tak funguje psychologie u lidí."
"A to je na tom vlastně to zajímavé. Jste to vy proti vašim emocím a obavám. Když tyto aspekty odstraníte, co to vůbec bude za sport?"
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.