Sebastian Vettel udělal podle bývalého jezdce Formule 1 Gerharda Bergera chybu, když v roce 2015 přestoupil z Red Bullu k Ferrari, aniž by s sebou přetáhl klíčové inženýry.
Rozhodnutí Vettela mnozí v té době přirovnávali k příchodu Michaela Schumachera, který Scuderii pomohl se zlepšit natolik, že po několik let za sebou bojovala o tituly. Jenže v posledních letech ani po příchodu jezdecké posily italská stáj z Maranella na špici stále nemá.
"Michael si s sebou v kufru donesl lidi z Benettonu. Sebastian měl přestoupit k Ferrari pouze tak, jak to udělal Michael - vzít si s sebou klíčové osobnosti z Red Bullu," popisuje Berger, jenž před sezónou 1996 vystřídal u Benettonu právě Schumachera.
V zákulisí se hovoří o tom, že pokud se Ferrari letos pořádně nezlepší, tak by Vettel mohl usilovat o přestup k Mercedesu. "Nemyslím si, že se Ferrari v roce 2017 moc změní. V tom případě se tedy Vettel bude muset rozhodnout," pokračuje Berger.
Poté se obrací k vedení Formule 1, které po desítkách let už nebude šéfovat Bernie Ecclestone: "On je otcem našeho byznysu, a když nějaká éra končí, tak s tím souvisí určitý smutek."
Noví majitelé mu sice nabídli symbolickou roli emeritního předsedy, podle Bergera jej ale měli ponechat ve výkonné funkci: "Pro nové majitele by to byla příležitost, jak si nachystat své plány s Bernieho zkušenostmi."
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.