Sebastian Vettel udělal podle bývalého jezdce Formule 1 Gerharda Bergera chybu, když v roce 2015 přestoupil z Red Bullu k Ferrari, aniž by s sebou přetáhl klíčové inženýry.
Rozhodnutí Vettela mnozí v té době přirovnávali k příchodu Michaela Schumachera, který Scuderii pomohl se zlepšit natolik, že po několik let za sebou bojovala o tituly. Jenže v posledních letech ani po příchodu jezdecké posily italská stáj z Maranella na špici stále nemá.
"Michael si s sebou v kufru donesl lidi z Benettonu. Sebastian měl přestoupit k Ferrari pouze tak, jak to udělal Michael - vzít si s sebou klíčové osobnosti z Red Bullu," popisuje Berger, jenž před sezónou 1996 vystřídal u Benettonu právě Schumachera.
V zákulisí se hovoří o tom, že pokud se Ferrari letos pořádně nezlepší, tak by Vettel mohl usilovat o přestup k Mercedesu. "Nemyslím si, že se Ferrari v roce 2017 moc změní. V tom případě se tedy Vettel bude muset rozhodnout," pokračuje Berger.
Poté se obrací k vedení Formule 1, které po desítkách let už nebude šéfovat Bernie Ecclestone: "On je otcem našeho byznysu, a když nějaká éra končí, tak s tím souvisí určitý smutek."
Noví majitelé mu sice nabídli symbolickou roli emeritního předsedy, podle Bergera jej ale měli ponechat ve výkonné funkci: "Pro nové majitele by to byla příležitost, jak si nachystat své plány s Bernieho zkušenostmi."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.