Kimi Räikkönen nevidí žádný smysl ve spekulacích o tom, který tým bude v sezóně 2017 po technických změnách nejrychlejší. Přiznává, že loňský rok byl z pohledu Ferrari velkým zklamáním - udělali příliš mnoho drobných chyb.
"Dozvíme se to, jakmile nová auta vyrazí na trať. Protože došlo samozřejmě k mnoha změnám v pravidlech, tak si musíme počkat a uvidíme. U tak velké změny nemá smysl spekulovat, snad tedy budeme tam, kde si přejeme a zasloužíme být," uvádí finský pilot Ferrari.
To minulý rok prožilo frustrující sezónu, když bojovalo o vítězství v prvním závodě v Austrálii, ale nakonec na něj nedosáhlo v žádné z 21 velkých cen - na rozdíl od Red Bullu, který sice nezačal nejlépe, ale postupně se dostal před Scuderii na druhé místo za vedoucí Mercedes.
"Rok pro nás nebyl ani zdaleka ideální, ale takové je závodění. Nezáleží na tom, jestli je lepší nebo ne, konečný výsledek je samozřejmě daleko za tím, co jsme u Ferrari jako tým chtěli. Odjeli jsme dobré i špatné závody, docházelo k příliš mnoha drobným problémům, ale to se někdy během závodění stává," pokračuje Räikkönen.
Jeho tým trápil zejména management pneumatik, sezónu ale zakončil podle Kimiho dobře (Vettel dosáhl v posledním závodě na pódium), což jim před nadcházející sezónou přijde vhod.
"Určitě tam jsou pozitiva, například jak jsme ke konci pracovali a dělali některé věci. Všichni dobře spolupracujeme, i když výsledky někdy asi nejsou takové, jaké si vždy přejeme. Ale pozoruji v týmu spoustu dobrých věcí a v roce 2017 snad budeme tam, kde bychom chtěli být. Rozhodně pro nás všechny půjde o mnohem větší zábavu," těší se Räikkönen.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.