Kimi Räikkönen nevidí žádný smysl ve spekulacích o tom, který tým bude v sezóně 2017 po technických změnách nejrychlejší. Přiznává, že loňský rok byl z pohledu Ferrari velkým zklamáním - udělali příliš mnoho drobných chyb.
"Dozvíme se to, jakmile nová auta vyrazí na trať. Protože došlo samozřejmě k mnoha změnám v pravidlech, tak si musíme počkat a uvidíme. U tak velké změny nemá smysl spekulovat, snad tedy budeme tam, kde si přejeme a zasloužíme být," uvádí finský pilot Ferrari.
To minulý rok prožilo frustrující sezónu, když bojovalo o vítězství v prvním závodě v Austrálii, ale nakonec na něj nedosáhlo v žádné z 21 velkých cen - na rozdíl od Red Bullu, který sice nezačal nejlépe, ale postupně se dostal před Scuderii na druhé místo za vedoucí Mercedes.
"Rok pro nás nebyl ani zdaleka ideální, ale takové je závodění. Nezáleží na tom, jestli je lepší nebo ne, konečný výsledek je samozřejmě daleko za tím, co jsme u Ferrari jako tým chtěli. Odjeli jsme dobré i špatné závody, docházelo k příliš mnoha drobným problémům, ale to se někdy během závodění stává," pokračuje Räikkönen.
Jeho tým trápil zejména management pneumatik, sezónu ale zakončil podle Kimiho dobře (Vettel dosáhl v posledním závodě na pódium), což jim před nadcházející sezónou přijde vhod.
"Určitě tam jsou pozitiva, například jak jsme ke konci pracovali a dělali některé věci. Všichni dobře spolupracujeme, i když výsledky někdy asi nejsou takové, jaké si vždy přejeme. Ale pozoruji v týmu spoustu dobrých věcí a v roce 2017 snad budeme tam, kde bychom chtěli být. Rozhodně pro nás všechny půjde o mnohem větší zábavu," těší se Räikkönen.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.