Force India bojuje proti tomu, aby bývalý technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe začal hned po svém přestupu pracovat u jejich největšího soupeře - u Williamsu.
Odchod Lowea byl potvrzen před třemi týdny, podle zákulisních informací míří k Williamsu. O tom, kdy nastoupí a co bude mít na starosti, to stále zůstává předmětem jednání.
Britský tým potřebuje co nejdříve náhradu za svého technického ředitele Pata Symondse, který jej opustil na sklonku minulého roku, zatímco Lowe podle Auto Motor und Sport "chce víc" než jen přebrat jeho roli.
Další příčinou průtahů je to, že se Force Indii nelíbí, aby Lowe nastoupil hned ke svému bývalému soupeři, jelikož na těchto pozicích si lidé často musí dát nucenou přestávku minimálně 6 měsíců.
Požadavkem Williamsu, který nechal odejít Valtteriho Bottase, bylo to, aby mu Mercedes umožnil začít pracovat bez průtahů. A jak se zdá, Mezinárodní automobilová federace s tím také nemá problém.
Například bývalý technický ředitel Ferrari James Allison, o jehož služby mají eminentní zájem Stříbrné šípy, si bude muset ještě pár měsíců počkat, protože dle smlouvy se stájí z Maranella nesmí začít pracovat až do března.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.