Zkušený konstruktér působící ve Formuli 1 od konce osmdesátých let a technický ředitel Red Bullu Adrian Newey prozradil, že jezdecký styl Maxe Verstappena mu připomíná mistra světa z roku 1992 - Nigela Mansella.
Důvodem je prý jeho nebojácný styl a tvrdý přístup k soupeřům. Přestože Maxovi není ani 20 let, tak nemá problém pustit se do tvrdých soubojů i s takovými velikány, jako je například Kimi Räikkönen.
"Max je opravdu skvělej nováček. No, on vlastně není nováček, je to jeho druhá sezóna. To, jak ale řídí, mi připomíná Nigelovu školu. Vždycky se dalo poznat, že právě Nigel řídí to auto. Měl takové metaforické lokty, které se nebál použít. Max je to samé a v televizi je to zábava," řekl Newey pro Autosport.
Maxův jezdecký styl byl některými piloty tvrdě kritizován, na jejichž adresu holandský pilot jasně odpověděl, že nic měnit nehodlá. Dle Neweyho je i toto chování hodně podobné Nigelu Mansellovi, mistru světa z roku 1992, který titul vyhrál v autě (FW14B). Tento monopost Williamsu je právě počinem Adriana Neweyho.
"V tomhle je taky podobný Nigelovi. Má takový ten přístup, že se od nikoho nenechá šikanovat, bude si to dělat po svém, a pokud se to někomu nelíbí, tak to je jeho problém," dodal velezkušený konstruktér Newey.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.