Sauber dnes ohlásil, kdy a kde poprvé světu představí svůj novým monopost pro sezónu 2017 Formule 1. Dojde k tomu o pět dní dříve, než se stáje naplno vrhnou na předsezónní testy.
Poprvé je budeme moci spatřit 22. února během filmovacího dne na španělském okruhu Circuit de Catalunya, kde budou týmy společně před sezónou testovat. Ve stejný den ukáže své auto také Force Indie, v jejím případě k tomu ale dojde v britském Silverstone.
Loni měl švýcarský tým potíže, když do prvního testování nasadil verzi monopostu z roku 2015. Až pro druhý a třetí skupinový test přivezl vůz C35 určený pro tehdy aktuální ročník.
Uprostřed něj získal nové majitele (Longbow Finance SA) a rozhodl se, že v rámci úspor použije u letošního vozu loňskou pohonnou jednotku Ferrari. Pomohlo mu to sice úspěšně včas zvládnout všechny nárazové testy FIA a v Barceloně od počátku nebude chybět, doplatí na to ale v konkurenceschopnosti. Nové vozy totiž budou kvůli vyššímu odporu citlivější na výkon motoru.
Za Sauber budou letos nastupovat Marcus Ericsson a Pascal Wehrlein, jenž vystřídal Felipeho Nasra.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.