Renault dnes potvrdil, že od sezóny 2017 přechází k novému dodavateli paliva a maziva - k Castrolu, který patří do portfolia společnosti BP.
Na poli paliv a maziv došlo před letošní sezónou k velkým změnám. Zatímco ExxonMobil (Mobil1) se odebral od McLarenu k Red Bullu, stáj z Wokingu se dohodla s BP (Castrolem). A ke stejnému partnerovi nyní míří také Renault, jenž tento přestup - na rozdíl od britské stáje - nyní oficiálně potvrdil.
Jeho ředitel Cyril Abiteboul věří, že po změně technologického partnera mohou získat kvůli vyššímu odporu nových monopostů konkurenční výhodu: "S novými aerodynamickými pravidly pro rok 2017 Formule 1 se citlivost na výkon zvýší.
Proto paliva a maziva budou tvořit v celkové výkonnosti ještě větší rozdíl, než tomu bylo po zavedení nových pravidel týkajících se pohonných jednotek v roce 2014. Týmy u BP a u Castrolu jsou velmi nadšené výzvami, které Formule 1 nabízí, a my věříme, že nám pomohou dosáhnout našich ambicí spojených s novým vozem pro rok 2017 a dále."
Renault s BP/Castrolem spolupracoval v sezóně 1997, když s Williamsem vyhráli mistrovský titul mezi jezdci i konstruktéry. Kvalitu produktů nového dodavatele si bude moci interně porovnávat s výsledky Red Bullu, který také zásobuje svými pohonnými jednotkami.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.