Renault dnes potvrdil, že od sezóny 2017 přechází k novému dodavateli paliva a maziva - k Castrolu, který patří do portfolia společnosti BP.
Na poli paliv a maziv došlo před letošní sezónou k velkým změnám. Zatímco ExxonMobil (Mobil1) se odebral od McLarenu k Red Bullu, stáj z Wokingu se dohodla s BP (Castrolem). A ke stejnému partnerovi nyní míří také Renault, jenž tento přestup - na rozdíl od britské stáje - nyní oficiálně potvrdil.
Jeho ředitel Cyril Abiteboul věří, že po změně technologického partnera mohou získat kvůli vyššímu odporu nových monopostů konkurenční výhodu: "S novými aerodynamickými pravidly pro rok 2017 Formule 1 se citlivost na výkon zvýší.
Proto paliva a maziva budou tvořit v celkové výkonnosti ještě větší rozdíl, než tomu bylo po zavedení nových pravidel týkajících se pohonných jednotek v roce 2014. Týmy u BP a u Castrolu jsou velmi nadšené výzvami, které Formule 1 nabízí, a my věříme, že nám pomohou dosáhnout našich ambicí spojených s novým vozem pro rok 2017 a dále."
Renault s BP/Castrolem spolupracoval v sezóně 1997, když s Williamsem vyhráli mistrovský titul mezi jezdci i konstruktéry. Kvalitu produktů nového dodavatele si bude moci interně porovnávat s výsledky Red Bullu, který také zásobuje svými pohonnými jednotkami.
Po zavedení nové specifikace motorů v roce 2026 by se mohla Formule 1 zaměřit na možnost návratu motorů V10, které zmizely z F1 po roce 2005. Tento návrh vyvolává mezi jezdci odlišné názory.
Jack Doohan nezačal sezónu dobře, když po dvou závodech nezískal žádné body a připsal si čtyři trestné body na superlicenci. Tato negativní bilance ho může ohrozit, pokud nepřijde s rychlým zlepšením výkonů.
Po závodě v Šanghaji Red Bull svolá speciální schůzku zaměřenou na analýzu výkonnosti monopostu RB21 a jeho následné zlepšení.
Výhra Andrea Kimiho Antonelliho v anketě „Jezdec dne“ vyvolala mezi fanoušky určité pochybnosti, ale nakonec se ukázalo, že si tento titul skutečně zasloužil, i když konkurence byla silná.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.