Ross Brawn bude společně s Chasem Careym a Seanem Bratchesem tvořit hlavní trojici ředitelů, kteří po (nedobrovolném) odchodu Bernieho Ecclestonea budou řídit Formuli 1 pod záštitou spolčenosti Liberty Media. Jaká je tedy Brawnova vize do budoucna?
Já se budu zajímat primárně o sportovní stránku věci. Na té chci pracovat společně s dalšími držiteli podílu, tedy se samotnými týmy, Mezinárodní automobilovou federací a tak dále. Nyní je třeba diskutovat o tom, jakou cestou se vlastně vydat.
"Dle mých zkušeností z Formule 1 vím, že se vždy spíše reagovalo - a to je problém. Vždy se hledá krátkodobé řešení problému, to ale málokdy řeší situaci na několik let dopředu.
Já si myslím, že přesně víme, co chtějí fanoušci. Těm jde primárně o zábavu, těsné výsledky a také chtějí vědět, co se vlastně na trati děje. Na tom se asi všichni shodneme. Musíme najít tu správnou cestu, na které se všechny týmy a zainteresované osoby domluví.
Základem pro budoucnost je dle mého názoru jednoduchost. Posledních několik let jsem Formuli 1 sledoval z pozice diváka a nastaly chvíle, kdy jsem vůbec nevěděl, co se vlastně na trati děje.
Náš sport je nádherný, jsou tu osobnosti, soutěživost a samozřejmě samotná auta. My se nyní musíme podívat na zoubek tomu, jak celou tuhle show někam dále posunout.
Fanoušci chtějí pořádné závodění a toho jsme v poslední době moc neviděli. V posledních letech tu akorát byl obrovský souboj mezi dvěma jezdci ze stejné stáje. Není to chyba Mercedesu, oni odvedli skvělou práci. Ale já si myslím, že fanoušci prostě chtějí závody a chtějí vědět, co se na trati děje a proč se to vůbec děje.
Jsou tu samozřejmě různé druhy fanoušků a tady se to začíná komplikovat. Někteří jezdí na samotné závody, jiní zase koukají jen na televizi, další to pak sledují skrze jiná média. Musíme najít správnou rovnováhu mezi těmito požadavky.
Chceme, aby závody byly co největší možná show, takže když vyrazíte přímo na velkou cenu, bude připraven dostatek skvělého programu od začátku víkendu do úplného konce."
Řeč přešla i na Bernieho Ecclestonea, který již nadále nebude ve své funkci a byl jmenován čestným předsedou. "Bude pořád tady, bude nám dávat rady a v případě potřeby se na něj budeme obracet. Tohle je konec jedné éry a nyní je čas na změnu přístupu i samotné struktury F1. Liberty media, nový majitel značky Formule 1, vidí ve změně přístupu tu správnou cestu.
Bernie je velkým unikátem. To, co dokázal s Formulí 1, se už nikomu nikdy nepodaří. Vládl v té zásadní éře, ale nyní mu je 86 let a to je čas, kdy už je třeba toho nechat a zase se posunout někam jinam," řekl Ross Brawn pro stanici BBC5 Live.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.