Ross Brawn bude společně s Chasem Careym a Seanem Bratchesem tvořit hlavní trojici ředitelů, kteří po (nedobrovolném) odchodu Bernieho Ecclestonea budou řídit Formuli 1 pod záštitou spolčenosti Liberty Media. Jaká je tedy Brawnova vize do budoucna?
Já se budu zajímat primárně o sportovní stránku věci. Na té chci pracovat společně s dalšími držiteli podílu, tedy se samotnými týmy, Mezinárodní automobilovou federací a tak dále. Nyní je třeba diskutovat o tom, jakou cestou se vlastně vydat.
"Dle mých zkušeností z Formule 1 vím, že se vždy spíše reagovalo - a to je problém. Vždy se hledá krátkodobé řešení problému, to ale málokdy řeší situaci na několik let dopředu.
Já si myslím, že přesně víme, co chtějí fanoušci. Těm jde primárně o zábavu, těsné výsledky a také chtějí vědět, co se vlastně na trati děje. Na tom se asi všichni shodneme. Musíme najít tu správnou cestu, na které se všechny týmy a zainteresované osoby domluví.
Základem pro budoucnost je dle mého názoru jednoduchost. Posledních několik let jsem Formuli 1 sledoval z pozice diváka a nastaly chvíle, kdy jsem vůbec nevěděl, co se vlastně na trati děje.
Náš sport je nádherný, jsou tu osobnosti, soutěživost a samozřejmě samotná auta. My se nyní musíme podívat na zoubek tomu, jak celou tuhle show někam dále posunout.
Fanoušci chtějí pořádné závodění a toho jsme v poslední době moc neviděli. V posledních letech tu akorát byl obrovský souboj mezi dvěma jezdci ze stejné stáje. Není to chyba Mercedesu, oni odvedli skvělou práci. Ale já si myslím, že fanoušci prostě chtějí závody a chtějí vědět, co se na trati děje a proč se to vůbec děje.
Jsou tu samozřejmě různé druhy fanoušků a tady se to začíná komplikovat. Někteří jezdí na samotné závody, jiní zase koukají jen na televizi, další to pak sledují skrze jiná média. Musíme najít správnou rovnováhu mezi těmito požadavky.
Chceme, aby závody byly co největší možná show, takže když vyrazíte přímo na velkou cenu, bude připraven dostatek skvělého programu od začátku víkendu do úplného konce."
Řeč přešla i na Bernieho Ecclestonea, který již nadále nebude ve své funkci a byl jmenován čestným předsedou. "Bude pořád tady, bude nám dávat rady a v případě potřeby se na něj budeme obracet. Tohle je konec jedné éry a nyní je čas na změnu přístupu i samotné struktury F1. Liberty media, nový majitel značky Formule 1, vidí ve změně přístupu tu správnou cestu.
Bernie je velkým unikátem. To, co dokázal s Formulí 1, se už nikomu nikdy nepodaří. Vládl v té zásadní éře, ale nyní mu je 86 let a to je čas, kdy už je třeba toho nechat a zase se posunout někam jinam," řekl Ross Brawn pro stanici BBC5 Live.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.