Marcus Ericsson je podle šéfky Sauberu Moniši Kaltenbornové dostatečně talentovaný na to, aby vyhrával závody.
Švédský pilot zatím ve svých 56 velkých cenách získal 9 bodů a jeho nejlepším výsledkem bylo 8. místo. Poslední dva roky strávil u Sauberu, loni po boku s Felipem Nasrem, jehož v kvalifikacích předčil 12:7 průměrně o 0,213 sekundy, v závodech před ním dojel devětkrát z 13 případů.
Na otázku, zda Ericsson má na to, aby vyhrával závody, Kaltenbornová pro Autosport odpovídá: "Musíte mít to odhodlání, příležitost a být ve správný čas na správném místě. Nevidím důvod, proč by nemohl. Já jsem s jeho sezónou velmi spokojená."
"Udělal velký pokrok, což můžete pozorovat také v jeho celkovém vystupování. Týmu poskytuje velmi cenné vstupní informace. Rozhodně se ještě může zlepšit, má toho před sebou hodně na práci. Ví, jaké jsou jeho silné stránky, a ještě se toho hodně naučí. Díky svým zkušenostem nalezne své vlastní limity a přijde na to, jak s nimi pracovat," pokračuje šéfka Sauberu.
Samotný Ericsson uvedl, že klíčem k jeho pokroku byla duševní síla. S tím Kaltenbornová souhlasí: "To ej velmi důležité, protože pro mladé jezdce, aby zvládli určité situace, když o nich lidé mají své předsudky. Našel si svou cestu a naučil se více se soustředit na věci, které jsou pro něj skutečně důležité. V posledních závodech udělal opravdu pokrok, ze kterého se dá usoudit, že je v něm ještě velký potenciál."
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.