Marcus Ericsson je podle šéfky Sauberu Moniši Kaltenbornové dostatečně talentovaný na to, aby vyhrával závody.
Švédský pilot zatím ve svých 56 velkých cenách získal 9 bodů a jeho nejlepším výsledkem bylo 8. místo. Poslední dva roky strávil u Sauberu, loni po boku s Felipem Nasrem, jehož v kvalifikacích předčil 12:7 průměrně o 0,213 sekundy, v závodech před ním dojel devětkrát z 13 případů.
Na otázku, zda Ericsson má na to, aby vyhrával závody, Kaltenbornová pro Autosport odpovídá: "Musíte mít to odhodlání, příležitost a být ve správný čas na správném místě. Nevidím důvod, proč by nemohl. Já jsem s jeho sezónou velmi spokojená."
"Udělal velký pokrok, což můžete pozorovat také v jeho celkovém vystupování. Týmu poskytuje velmi cenné vstupní informace. Rozhodně se ještě může zlepšit, má toho před sebou hodně na práci. Ví, jaké jsou jeho silné stránky, a ještě se toho hodně naučí. Díky svým zkušenostem nalezne své vlastní limity a přijde na to, jak s nimi pracovat," pokračuje šéfka Sauberu.
Samotný Ericsson uvedl, že klíčem k jeho pokroku byla duševní síla. S tím Kaltenbornová souhlasí: "To ej velmi důležité, protože pro mladé jezdce, aby zvládli určité situace, když o nich lidé mají své předsudky. Našel si svou cestu a naučil se více se soustředit na věci, které jsou pro něj skutečně důležité. V posledních závodech udělal opravdu pokrok, ze kterého se dá usoudit, že je v něm ještě velký potenciál."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.