Marcus Ericsson je podle šéfky Sauberu Moniši Kaltenbornové dostatečně talentovaný na to, aby vyhrával závody.
Švédský pilot zatím ve svých 56 velkých cenách získal 9 bodů a jeho nejlepším výsledkem bylo 8. místo. Poslední dva roky strávil u Sauberu, loni po boku s Felipem Nasrem, jehož v kvalifikacích předčil 12:7 průměrně o 0,213 sekundy, v závodech před ním dojel devětkrát z 13 případů.
Na otázku, zda Ericsson má na to, aby vyhrával závody, Kaltenbornová pro Autosport odpovídá: "Musíte mít to odhodlání, příležitost a být ve správný čas na správném místě. Nevidím důvod, proč by nemohl. Já jsem s jeho sezónou velmi spokojená."
"Udělal velký pokrok, což můžete pozorovat také v jeho celkovém vystupování. Týmu poskytuje velmi cenné vstupní informace. Rozhodně se ještě může zlepšit, má toho před sebou hodně na práci. Ví, jaké jsou jeho silné stránky, a ještě se toho hodně naučí. Díky svým zkušenostem nalezne své vlastní limity a přijde na to, jak s nimi pracovat," pokračuje šéfka Sauberu.
Samotný Ericsson uvedl, že klíčem k jeho pokroku byla duševní síla. S tím Kaltenbornová souhlasí: "To ej velmi důležité, protože pro mladé jezdce, aby zvládli určité situace, když o nich lidé mají své předsudky. Našel si svou cestu a naučil se více se soustředit na věci, které jsou pro něj skutečně důležité. V posledních závodech udělal opravdu pokrok, ze kterého se dá usoudit, že je v něm ještě velký potenciál."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.