Venezuelský pilot Pastor Maldonado si v F1 naposledy zajezdil ještě v Lotusu. V roce 2016 ale již u Renaultu nepokračoval a byl nahrazen Magnussenem. Od té doby si Maldonado nebyl schopen sehnat žádné angažmá. Možnosti tu ale byly.
Jednatřicetiletý pilot si věřil na sedačku v F1, to mu ale nevyšlo. Hmatatelnější nabídka než od Mercedes prý byla nabídka Sauberu - ta ale kvůli neshodám ohledně znění smlouvy nakonec padla. Nasra nakonec nahradil Pascal Wehrlein, který si na svou šanci u konkurenceschopné stáje bude muset asi ještě počkat.
"Zvažuji všechny možnosti, abych se dostal do pořádné série. Formule 1 je jednou z těch, které mě velmi zajímají. Měl jsem šanci vrátit se, ale chtěl jsem mít ty správné podmínky. Ne jako v minulosti. Poté, co skončil Rosberg, nastal domino efekt, který mi garantoval dobrou šanci, ale vše skončilo jinak.
Byla tu alternativa v podobě Sauberu, což je slušný tým s mnoha zkušenostmi, ale nezažívá zrovna nejlepší období. Nakonec jsme to odpískali, jelikož jsme se nemohli dohodnout na podmínkách, které by uspokojily obě strany. Je to těžká doba pro mnoho stájí v F1, netýká se to jen Sauberu. Jejich možnosti jsou omezeny hlavně z finančních důvodů," řekl venezuelský bourák.
V současné době je Maldonado spojován se zámořskou sérií IndyCar a týmem KV Racing. Sám Maldonado ale spekulace vyvrátil. Na nabídku by prý kývl jen v případě, že by mohl jezdit v konkurenceschopném voze.
"Dostaly se ke mně nějaké drby, které jsem ale nikdy neřekl. Loni jsem se zúčastnil jednoho závodu IndyCar, kdy jsem dostal pozvánku. Teď si to možná lidi špatně vykládají. V současné době nemám nic konkrétního, zajímala by mě stejně jen nabídka, která by byla dostatečně zajímavá a zaručila mi dobré závodní podmínky," okomentoval situaci Maldonado.
Na otázku, zda by byl ochoten vyzkoušet i jiné série, Maldonado odpověděl: "Ano, zvažoval jsem úplně vše. Je tu WEC, IndyCar a Formule E. Zatím ale nemám nic domluveného. Dokud se neobjeví ta správná příležitost, tak budu mlčet. Ano, chci se vrátit na trať, ale musí se to udělat pořádně."
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.