Venezuelský pilot Pastor Maldonado si v F1 naposledy zajezdil ještě v Lotusu. V roce 2016 ale již u Renaultu nepokračoval a byl nahrazen Magnussenem. Od té doby si Maldonado nebyl schopen sehnat žádné angažmá. Možnosti tu ale byly.
Jednatřicetiletý pilot si věřil na sedačku v F1, to mu ale nevyšlo. Hmatatelnější nabídka než od Mercedes prý byla nabídka Sauberu - ta ale kvůli neshodám ohledně znění smlouvy nakonec padla. Nasra nakonec nahradil Pascal Wehrlein, který si na svou šanci u konkurenceschopné stáje bude muset asi ještě počkat.
"Zvažuji všechny možnosti, abych se dostal do pořádné série. Formule 1 je jednou z těch, které mě velmi zajímají. Měl jsem šanci vrátit se, ale chtěl jsem mít ty správné podmínky. Ne jako v minulosti. Poté, co skončil Rosberg, nastal domino efekt, který mi garantoval dobrou šanci, ale vše skončilo jinak.
Byla tu alternativa v podobě Sauberu, což je slušný tým s mnoha zkušenostmi, ale nezažívá zrovna nejlepší období. Nakonec jsme to odpískali, jelikož jsme se nemohli dohodnout na podmínkách, které by uspokojily obě strany. Je to těžká doba pro mnoho stájí v F1, netýká se to jen Sauberu. Jejich možnosti jsou omezeny hlavně z finančních důvodů," řekl venezuelský bourák.
V současné době je Maldonado spojován se zámořskou sérií IndyCar a týmem KV Racing. Sám Maldonado ale spekulace vyvrátil. Na nabídku by prý kývl jen v případě, že by mohl jezdit v konkurenceschopném voze.
"Dostaly se ke mně nějaké drby, které jsem ale nikdy neřekl. Loni jsem se zúčastnil jednoho závodu IndyCar, kdy jsem dostal pozvánku. Teď si to možná lidi špatně vykládají. V současné době nemám nic konkrétního, zajímala by mě stejně jen nabídka, která by byla dostatečně zajímavá a zaručila mi dobré závodní podmínky," okomentoval situaci Maldonado.
Na otázku, zda by byl ochoten vyzkoušet i jiné série, Maldonado odpověděl: "Ano, zvažoval jsem úplně vše. Je tu WEC, IndyCar a Formule E. Zatím ale nemám nic domluveného. Dokud se neobjeví ta správná příležitost, tak budu mlčet. Ano, chci se vrátit na trať, ale musí se to udělat pořádně."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.