Jak hodnotí Renault pokrok svého soupeře na poli pohonných jednotek, japonskou Hondu, která pohání McLareny?
První sezóny Hondy po návratu do Formule 1 byla noční můrou: scházel výkon a spolehlivost byla bídná. Loni se jí už dařilo lépe a McLaren s její pomocí nasbíral 76 bodů, čímž se zařadil na šestou příčku v šampionátu konstruktérů.
Její pokrok nyní zhodnotil technický ředitel Renaultu Bob Bell: "Pokrok Hondy byl velmi působivý. Odvedli skvělou práci a je to parádní je vidět nahoře. Pro F1 to je opravdu důležité, aby všichni dodavatelé pohonných jednotek na tom byli dobře, protože pro výrobce silničních aut je pohonná jednotka zřejmě blíže jejich srdci než šasi."
"Je to důležité, aby automobilky zůstali ve Formuli 1. A aby k tomu došlo, tak musí cítit, že jejich pohonné jednotky patří na vrchol a jsou konkurenceschopné," domnívá se technický ředitel Renaultu.
Honda, která pro letošní ročník chystá velké změny v konstrukci své pohonné jednotky, jež se přiblíží řešení Mercedesu, ale uznává, že "potřebuje získat mnohem více." Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa věří, že se jim během zimy podaří stáhnout náskok Mercedesu.
"Z pohledu výkonu motoru máme určitá cílová čísla, která jsou odvozena od Mercedesu a Ferrari. Naším cílem je dostihnout je v roce 2017, dosáhnout stejné úrovně jako nyní. Je to ale těžké zjistit, kolik získají," zamýšlí se Hasegawa.
Na otázku, zda se Honda zaměřuje také na špičkový kvalifikační výkon, který byl loni silnou stránkou Mercedesu, odpovídá: "Možná. Jakmile získáme velmi dobrou výkonnost motoru, tak bude další obavou spolehlivost."
"V současné době někdy musíme tu nejlepší výkonnost v kvalifikaci omezovat. Dokud nedosáhneme té nejvyšší výkonnosti, která odpovídá Mercedesu, tak netuším, kolik omezení budeme mít," dodává Hasegawa.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.