Jak hodnotí Renault pokrok svého soupeře na poli pohonných jednotek, japonskou Hondu, která pohání McLareny?
První sezóny Hondy po návratu do Formule 1 byla noční můrou: scházel výkon a spolehlivost byla bídná. Loni se jí už dařilo lépe a McLaren s její pomocí nasbíral 76 bodů, čímž se zařadil na šestou příčku v šampionátu konstruktérů.
Její pokrok nyní zhodnotil technický ředitel Renaultu Bob Bell: "Pokrok Hondy byl velmi působivý. Odvedli skvělou práci a je to parádní je vidět nahoře. Pro F1 to je opravdu důležité, aby všichni dodavatelé pohonných jednotek na tom byli dobře, protože pro výrobce silničních aut je pohonná jednotka zřejmě blíže jejich srdci než šasi."
"Je to důležité, aby automobilky zůstali ve Formuli 1. A aby k tomu došlo, tak musí cítit, že jejich pohonné jednotky patří na vrchol a jsou konkurenceschopné," domnívá se technický ředitel Renaultu.
Honda, která pro letošní ročník chystá velké změny v konstrukci své pohonné jednotky, jež se přiblíží řešení Mercedesu, ale uznává, že "potřebuje získat mnohem více." Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa věří, že se jim během zimy podaří stáhnout náskok Mercedesu.
"Z pohledu výkonu motoru máme určitá cílová čísla, která jsou odvozena od Mercedesu a Ferrari. Naším cílem je dostihnout je v roce 2017, dosáhnout stejné úrovně jako nyní. Je to ale těžké zjistit, kolik získají," zamýšlí se Hasegawa.
Na otázku, zda se Honda zaměřuje také na špičkový kvalifikační výkon, který byl loni silnou stránkou Mercedesu, odpovídá: "Možná. Jakmile získáme velmi dobrou výkonnost motoru, tak bude další obavou spolehlivost."
"V současné době někdy musíme tu nejlepší výkonnost v kvalifikaci omezovat. Dokud nedosáhneme té nejvyšší výkonnosti, která odpovídá Mercedesu, tak netuším, kolik omezení budeme mít," dodává Hasegawa.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.