Jak hodnotí Renault pokrok svého soupeře na poli pohonných jednotek, japonskou Hondu, která pohání McLareny?
První sezóny Hondy po návratu do Formule 1 byla noční můrou: scházel výkon a spolehlivost byla bídná. Loni se jí už dařilo lépe a McLaren s její pomocí nasbíral 76 bodů, čímž se zařadil na šestou příčku v šampionátu konstruktérů.
Její pokrok nyní zhodnotil technický ředitel Renaultu Bob Bell: "Pokrok Hondy byl velmi působivý. Odvedli skvělou práci a je to parádní je vidět nahoře. Pro F1 to je opravdu důležité, aby všichni dodavatelé pohonných jednotek na tom byli dobře, protože pro výrobce silničních aut je pohonná jednotka zřejmě blíže jejich srdci než šasi."
"Je to důležité, aby automobilky zůstali ve Formuli 1. A aby k tomu došlo, tak musí cítit, že jejich pohonné jednotky patří na vrchol a jsou konkurenceschopné," domnívá se technický ředitel Renaultu.
Honda, která pro letošní ročník chystá velké změny v konstrukci své pohonné jednotky, jež se přiblíží řešení Mercedesu, ale uznává, že "potřebuje získat mnohem více." Její sportovní ředitel Jusuke Hasegawa věří, že se jim během zimy podaří stáhnout náskok Mercedesu.
"Z pohledu výkonu motoru máme určitá cílová čísla, která jsou odvozena od Mercedesu a Ferrari. Naším cílem je dostihnout je v roce 2017, dosáhnout stejné úrovně jako nyní. Je to ale těžké zjistit, kolik získají," zamýšlí se Hasegawa.
Na otázku, zda se Honda zaměřuje také na špičkový kvalifikační výkon, který byl loni silnou stránkou Mercedesu, odpovídá: "Možná. Jakmile získáme velmi dobrou výkonnost motoru, tak bude další obavou spolehlivost."
"V současné době někdy musíme tu nejlepší výkonnost v kvalifikaci omezovat. Dokud nedosáhneme té nejvyšší výkonnosti, která odpovídá Mercedesu, tak netuším, kolik omezení budeme mít," dodává Hasegawa.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.