Bottas dostal smlouvu pouze na rok. Hlavním důvodem dle šéfa stříbrných šípů je rychle měnící se situace na trhu jezdců. Letos například končí smlouva jak Alonsovi, tak třeba Vettelovi. Zájem o Rosbergovu sedačku měla valná většina pole, takže není vyloučené, že za rok se situace zase změní.
"Nevybrali bychom si Valtteriho, kdybychom si nemysleli, že je dostatečně dobrý. Je ale třeba vzít v potaz to, že trh s jezdci se mění každou chvíli. Příští rok tak máme pořád možnost výběru. Jsou tu mladí jezdci, Sebastian, Fernando, Valtteri a mnoho dalších. Je to hlavně o pochopení situace a to Valtteri dokázal. To nemění nic na tom, že do něj vkládáme velkou důvěru a je možné, že s námi bude ještě dlouho. Nyní si ale potřebujeme ověřit, zda to bude fungovat," okomentoval situaci Toto Wolff.
Přestože neznáme oficiální znění smlouvy, tak se spekulovalo o tom, že Mercedes za Bottase slevil pohonné jednotky pro Williams o 20 miliónů eur. Na dalších zhruba 5 miliónů si pak přijde samotný Bottas. Celá tahle sranda tak mohla stát Mercedes o nějakých 10 miliónů eur více, než kdyby u nich zůstal Rosberg.
Dle Wolffa prý finance a vidina toho, že se Massa vrátí nakonec pomohly k tomu, aby celý přestup proběhl. "Samozřejmě jsme nemohli něco žádat a nemít jim co nabídnout. Claire Williamsová je velmi schopná obchodnice, stejně jako její otec Frank. Nebylo to ale jen o penězích. Williamsu také šlo o to, aby měli v týmu zkušeného pilota, takže museli získat zpět Massu. Nyní jsme všichni spokojení. My jsme samozřejmě finančně pomohli tomu, aby se Massa vrátil," řekl Wolff pro italské Gazzetta dello Sport.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.