Letos se sedmnáctiletý syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera podívá do Evropské Formule 3, kde bude jezdit za stáj Prema. Začíná tak být horkým zbožím pro lovce talentů z juniorských programů velkých stájí.
Nejdříve byl Mick spojován s Mercedesem, ale nyní se ozývá i Ferrari, které by mladého Schumiho přivítalo doslova s otevřenou náručí. Šéf FDA (Jezdecká akademie Ferrari) Massimo Rivola řekl, že by si pro něj připravili červený koberec.
"Samozřejmě, že ho sledujeme. Letos budeme mít příležitost sledovat ho ještě více, jelikož bude týmovým parťákem našeho jezdce z akademie Guana Yu Zhoua v týmu Prema. Co se týče, jeho budoucnosti, tak nemám páru, co bude Mick chtít dělat, ale kdyby chtěl jít k nám do programu (FDA), tak ho přivátáme červeným kobercem."
Rivolu nepřesvědčují pouze Mickovy výkony, prý je to i díky chování mimo závodní trať. "Mick mi přijde jako velmi slušný člověk. Není namyšlený, za což si zaslouží pochvalu jeho rodiče. Odvedli s jeho výchovou dobrou práci. Je to ještě kluk a musí zvládat obrovský tlak ze strany médií. Zatím se mu to daří skvěle."
Následně přešla řeč i na nového třetího pilota italské stáje - Antonia Giovinnaziho, který loni ve své premiérové sezóně v GP2 dokázal vyhrát pět závodů a skončil celkově druhý za Pierrem Gaslym.
"Je to velmi silný jezdec. Já ho v akademii chtěl již na začátku roku 2016, takže jsem nyní velmi rád, že je třetím jezdcem Ferrari. Tu šanci si zaslouží. Já ho považuji za velký talent a jeho přístup je neuvěřitelný. Je sice pravda, že je mu již 23, ale nemyslím si, že Formule 1 musí otevírat své dveře pouze náctiletým pilotům. Každý jezdec má za sebou svou cestu a na to se musí také v F1 hledět," zakončil bývalý sportovní ředitel Scuderie.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.