Šéf motorsportové divize Pirelli si myslí, že širší pneumatiky nebudou mít v sezóně 2017 žádný větší vliv na frekvenci předjíždění, a vyvrací tak obavy některých jezdců.
Nové technické změny přinesou širší křídla a pneumatiky. Měl by tím být zajištěn větší důraz na aerodynamiku vozu namísto pohonné jednotky. Problémem ale je, že robustnější monoposty nedovolí pilotům jezdit tak blízko u sebe kvůli případným turbulencím.
Paul Hembery si ale myslí, že to nebude větší problém. "Aerodynamický balíček pro tuto sezónu by měl tyto nešvary, o kterých se mluví, zredukovat. Samotné pneumatiky se nebudou tolik přehřívat a naše myšlenka je taková, že jezdci díky tomu budou moci více tlačit při předjíždění na pilu. Věříme, že vše bude dobře fungovat a dostaneme ještě více předjíždění."
Nová auta by v průměru měla jezdit zhruba o 5 vteřin na kolo rychleji (oproti roku 2015) a Hembery věří, že budou pokořeny některé traťové rekordy z let, kdy se ještě při závodech doplňovalo palivo.
"Gumy budou širší o 25 %, což znamená, že by se měla zlepšit alespoň o čtvrtinu přilnavost, protože jsme změnily i další technické parametry samotné pneumatiky. Naším cílem je zlepšit časy o pět vteřin oproti časům z Barcelony 2015. Loni se to posunulo už o 2 možná až 2,5 vteřiny. Takže si myslím, že se nám to velmi rychle podaří.
Pro jezdce to ale bude hodně náročné. Budou muset mít natrénované krční svaly. Začneme konečně překonávat rekordy, které tu jsou od roku 2003, kdy bylo možné při závodech doplňovat palivo a vše bylo takové více otevřenější. Podaří se nám to s auty, které váží o 180 kilogramů více než ty více jak dekádu staré monoposty. V zatáčkách jezdci budou zažívat zhruba o 1G větší přetížení," dodal šéf motorsportové divize Pirelli.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.