Dvojnásobný mistr světa z let 1998 a 1999 Mika Häkkinen se rozpovídal o případném přestupu Valtteriho Bottase k Mercedesu.
Valteri Bottas je v současné době hlavním kandidátem na druhou sedačku u Stříbrných šípů. Jeho "největší" rival, Pascal Wehrlein, podepsal smlouvu se švýcarským Sauberem, a ve hře tak není nikdo jiný. Bottas byl dokonce již na návštěvě továrny Mercedesu v Brackley.
"Je to pro něj naprosto skvělé. Je jezdcem, o něhož má zájem tým, který v poslední době naprosto dominoval ve Formuli 1. Je to situace jako ze snu," okomentoval dění Häkkinen.
Na otázku, zda opravdu mezi Bottasem a Mercedesem probíhají diskuze o přestupu, dvojnásobný mistr světa odpověděl: "Ano, samozřejmě, že o tom diskutují."
Häkkinen věří, že bude jasno již před zimními testy v Barceloňe, které začnou 27. února. "Nebudu tady vtipkovat, že se to dozvíme až před prvním závodem. Do zimních testů už nezbývá moc času a já věřím, že do té doby už budeme vědět více."
Předposlední otázku finského reportéra ohledně Bottasovo návštěvy sídla Mercedesu v Breckley si Häkkinen převzal trošku po svém a bohužel nic konkrétnějšího nepotvrdil.
"Je tohle nějaký výslech? (smích) Mějme na paměti, že je to pro něj skvělá situace. Je to prostě super, když máte možnost jezdit za tým, který je na vrcholu a je schopen vyhrávat. Výš už se dostat ani nezle."
Hakkinen je také přesvědčen, že Bottas je pilot, který dosahuje kvalit mistra světa, pokud bude mít konkurenceschopné auto. "Ano, nevidím nic, co by tomu bránilo," zakončil finský ex-pilot.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.