S budoucností VC Velké Británie je to v současné době nejasné. Silvertone má sice smlouvu až do roku 2026, ale v kontraktu existuje i výstupní klauzule, která dovoluje vypovězení v roce 2019. British Racing Drivers' Club, majitel okruhu, o tom prý v současné době uvažuje.
Hlavním důvodem je prý finanční stránka věci, která by dlouhodobě mohla okruh zruinovat. Meziročně se zvyšují poplatky za pořádání, ale počet fanoušků nijak nestoupá.
Přestože se každoročně na tradiční Grand Prix přijede podívat okolo 140 tisíc fanoušků, tak pořád prý není lehké celou akci zafinancovat. Rozhodnutí ohledně ukončení spolupráce musí padnout do poloviny letošního roku.
Celou situaci komentuje i Bernie Ecclestone, který tvrdí, že by Británie mohla zažít i rok bez Formule 1.
"Nechceme o Silverstone přijít a také nehodláme přijít o Formuli 1 v Británii. To se nestane. Naše fanoušky nezklameme. Možná ale bude rok bez Formule 1, ale vše je jinak v pořádku. Samozřejmě že nechceme ztratit Silverstone, musíme se nyní podívat, jaké jsou tam problémy.
Oni říkají, že nevydělávají dost peněz, ale nikdo neví proč. Vždycky je tam plno a v jiných zemích budete jen těžko hledat takové množství fanoušků. Takové problémy tam ale nemají. Je samozřejmě škoda, že nám finančně nepomáhá vláda, protože velká cena je pro Anglii přínosem. Je dobrá kvůli byznysu, je vlastně dobrá pro každého.
Nám je to vlastně jedno, my můžeme jít kamkoliv. Nepotřebujeme si naplnit konta, což se ani nestane, jelikož tohle je vůbec nejlevnější závod," okomentoval situaci Ecclestone.
O budoucnost se ale Ecclestone nebojí, prý jsou již dvě alternativy, které by v případě, že Silverstone využije výstupní klauzuli, mohly okruh nahradit. Konkrétní názvy zatím nepadly.
"V Anglii máme další dvě možnosti. Ne okruhy, ale možnosti. Neřeknu vám kde. Ještě se uvidí. Nemáme strach, že bychom přišli o Formuli 1 v Anglii, já mám akorát strach, že o ni přijdeme na Silverstone. To je vše," zakončil Ecclestone.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.