Z Venezuely se ozývá Pastor Maldonado, který by chtěl příští rok ve Formuli 1 opět závodit.
Pastor vstoupil do královské disciplíny motorsportu po sezóně 2010, v níž vyhrál sérii GP2. Poté závodil tři roky s Williamsem, s nímž dokonce vyhrál Velkou cenu Španělska 2012 před dotírajícím Fernandem Alonsem, pak přestoupil na dva roky (2014 a 2015) k Lotusu, s nímž ale větších úspěchů nedosáhl - pokud za ně nepočítáme tři sedmá místa a 14. pozici v šampionátu.
Proslul spíše svým kontroverzním jezdeckým stylem, který často doprovázely nehody. Letos na něj po problematické situaci se sponzory (PDVSA) ve Venezuele místo v F1 nezbylo. Usilovně ale jedná o svém návratu.
"Hovořím s některými týmy a jsem celkem optimistický," prozradil při nedávné návštěvě závodů na kolumbijském okruhu Autodromo de Tocancipa. Volné místo se uvolnilo po překvapivém odchodu Nica Rosberga u Mercedesu, jednu sedačku má volnou také Sauber a žádného jezdce zatím neoznámil Manor.
"Mě žel některé situace z Formule 1 vytlačily, a jak víte, dostat se zpět předními dveřmi není vždy jednoduché. Nejprve to bylo těžké přijmout, že nebudu v F1, ale když jsem viděl výkonnost Renaultu, tak jsem si řekl, že to je v pořádku," vrací se ke svému odchodu bývalý pilot Lotusu, který před sezónou 2016 odkoupil právě francouzský Renault.
"Nyní opět jednám s některými týmy a doufám, že budu v Austrálii na roštu. Samozřejmě nevylučuji ani jiné kategorie, ale mým záměrem je dostat se do F1," nevzdává se Maldonado.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.