Nový ředitel McLarenu Zak Brown je před příští sezónou optimistou. Věří, že jeho tým předvede další znatelný výkonnostní pokrok.
Šanci na stažení soupeřů otevírají velké změny v technických předpisech: širší monoposty s novou aerodynamikou, širší pneumatiky, zrušení žetonů pro vývoj motorů. McLaren po dvou letech navíc opět mění jezdce: Jensona Buttona nahradí mladý Stoffel Vandoorne.
Nový výkonný ředitel začal ve Wokingu naplno pracovat tento měsíc. Tím, co pozoruje, je zatím velmi povzbuzen: "Všichni jsou moc nadšeni. Do detailu jsem si prošel auto, viděl jsem všechny zprávy o letošním voze a to, kde našly prostor pro vylepšení. Všichni jsou tedy před příštím ročníkem velmi optimističtí."
Jak velké zlepšení od týmu můžeme čekat tuto zimu? "Letos dosáhli velkého pokroku. Posledních pár let bylo náročných, tento rok však měli dobré závodní auto. Honda přidává slušný výkon, a pokud zopakujeme stejný skok, jaký jsme předvedli mezi lety 2015 a 2016, i letos, pak na tom budeme dobře," soudí Brown.
Jeho prioritou je zlepšit finanční stránku McLarenu a sehnat hlavního sponzora, kterého po odchodu společnosti Vodafone stále hledají: "Jednám se spoustou lidí. V roce 2017 to není realistické, ale rok 2018 není zas tak daleko, proto se zaměříme na velké společnosti a značky, které smýšlí stejně. Určitě vedeme skvělé rozhovory, jsou ale na počátku."
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.