Nový ředitel McLarenu Zak Brown je před příští sezónou optimistou. Věří, že jeho tým předvede další znatelný výkonnostní pokrok.
Šanci na stažení soupeřů otevírají velké změny v technických předpisech: širší monoposty s novou aerodynamikou, širší pneumatiky, zrušení žetonů pro vývoj motorů. McLaren po dvou letech navíc opět mění jezdce: Jensona Buttona nahradí mladý Stoffel Vandoorne.
Nový výkonný ředitel začal ve Wokingu naplno pracovat tento měsíc. Tím, co pozoruje, je zatím velmi povzbuzen: "Všichni jsou moc nadšeni. Do detailu jsem si prošel auto, viděl jsem všechny zprávy o letošním voze a to, kde našly prostor pro vylepšení. Všichni jsou tedy před příštím ročníkem velmi optimističtí."
Jak velké zlepšení od týmu můžeme čekat tuto zimu? "Letos dosáhli velkého pokroku. Posledních pár let bylo náročných, tento rok však měli dobré závodní auto. Honda přidává slušný výkon, a pokud zopakujeme stejný skok, jaký jsme předvedli mezi lety 2015 a 2016, i letos, pak na tom budeme dobře," soudí Brown.
Jeho prioritou je zlepšit finanční stránku McLarenu a sehnat hlavního sponzora, kterého po odchodu společnosti Vodafone stále hledají: "Jednám se spoustou lidí. V roce 2017 to není realistické, ale rok 2018 není zas tak daleko, proto se zaměříme na velké společnosti a značky, které smýšlí stejně. Určitě vedeme skvělé rozhovory, jsou ale na počátku."
Dodavatel pneumatik testuje nový „mezistupeň“ mezi střední a tvrdou směsí, aby zkomplikoval strategické volby týmů. Nevyzpytatelné počasí ale může tento plán výrazně narušit.
Italský veterán F1 Riccardo Patrese rozvířil vody paddocku překvapivým prohlášením na adresu svého někdejšího šéfa z týmu Benetton. Jeho slova naznačují, že zákulisí tehdejších událostí možná nebylo tak průhledné, jak se dosud zdálo.
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.