Brazilský pilot v letošní sezóně zachránil tým Sauber, kdy při deštivé Brazilské GP dokázal pro tým získat 2 body, díky kterým se švýcarský celek dostal před Manor s jedním bodem.
Felipe Nasr je v současné době posledním brazilským pilotem v F1, pokud se tedy nestane zázrak a Massa by jezdil v příštím roce za Mercedes, a s jeho budoucností v Sauberu to nevypadá kvůli ztrátě sponzora úplně růžově. Nasr si ale myslí, že si své místo v královně motorsportu zaslouží a opírá se především o své výsledky.
"Cítím, že jsem udělal vše pro to, abych si zasloužil místo. Dokázal jsem zajet výsledky, které si F1 žádá. Když se naskytla nějaká příležitost, tak jsem se ji vždy chopil a získal týmu body. Ve své první sezóně jsem získal 27 bodů, díky čemuž jsme se dostali i před McLaren. Letos i přes všechny potíže, kterými jsme si prošli, jsem byl vždycky kousek od bodů a v Brazílii jsem dokonce 2 body získal. Během obou let jsem tu byl a týmu vždy body přinesl. Proto bych byl docela zklamaný, kdybych v příštím roce nemohl závodit," okomentoval situaci Felipe Nasr.
Přestože Nasr ztratil svého sponzora (Banco do Brasil), tak jeho dva body, které získal při své domácí grand prix mají hodnotu zhruba 13,5 miliónů dolarů, tedy zhruba 337 miliónů korun. A to, jak správně podotýká Nasr, je lepší než nějaký sponzor.
"Myslím si, že to pomůže. Pro tým to je finanční injekce pro rok 2017, víme, jak moc je ta finanční odměna důležitá. Je to maximum, které jsem letos týmu mohl přinést. Není žádný lepší sponzor než samotné výsledky. Udělal jsem toho prostě dost, ale pořád chci získávat více. Jendou bych chtěl být mistrem světa a to vyžaduje spoustu dřiny. Vyžaduje to hodně oddanosti a času, aby si člověk všechny atributy vybudoval. To je můj plán A," zakončil brazilský pilot.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.