Technický šéf Williamsu Pat Symonds popisuje přípravu kanadského mladíka Lance Strolla, který pro příští sezónu nahradí Felipeho Massu. Jeho trénink se prý podobá tomu, který absolvoval i Jacques Villeneuve.
Lance Stroll v současné době dokončuje sedmi měsíční program u Williamsu, ve kterém se kanadský mladík připravuje na příští sezónu, kdy konečně bude jezdit naostro za využití monopostu z roku 2014.
"Obecně vzato, všichni chlapi, kteří byli řádnými testovacími piloty, si prošli pořádným drilem. Jezdili na spoustě tratí, na kterých jejich týmy třeba vůbec nejezdili. Mají na svém kontě spoustu odjetých mil, ale vždy jejich příprava byla více o autě než jezdcích samotných. Jacques Villeneuve prošel u Williamsu velmi tvrdým programem. Něčím podobným si prošel i Stroll, bylo to zaměřené spíše na jeho jezdecké schopnosti. Například nacvičoval zastávky v boxech. Tým to trénovat nepotřebuje, ale on ano," okomentoval situaci Symonds.
Symonds dodal, že k porovnávání dat je třeba používat data, která tým nasbíral v sezóně 2014 a Strollovy výkony jsou prý příjemným překvapením.
"Celý trénink ukázal spoustu věcí. V tomto programu se používá monopost z toku 2014 a "akademické" pneumatiky. Ty jsou rozdílné, nevíme přesně jak, a ani nemáme data. Můžeme akorát porovnávat Lanceovo výsledy s daty od Valtteriho a Felipeho z roku 2014.
Jsem docela překvapen, jak rychle se učí. To je vždy poznávací znamení dobrého pilota. Jezdí dobře a pořád se učí. Nyní je to hodně o práci s gumami a o všech těch technických věcech, které musí dostat pod palec. Musí si prostě projít obdobím, kdy bude probržďovat a vztekat se," zakončil Symonds.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.