Technický šéf Williamsu Pat Symonds popisuje přípravu kanadského mladíka Lance Strolla, který pro příští sezónu nahradí Felipeho Massu. Jeho trénink se prý podobá tomu, který absolvoval i Jacques Villeneuve.
Lance Stroll v současné době dokončuje sedmi měsíční program u Williamsu, ve kterém se kanadský mladík připravuje na příští sezónu, kdy konečně bude jezdit naostro za využití monopostu z roku 2014.
"Obecně vzato, všichni chlapi, kteří byli řádnými testovacími piloty, si prošli pořádným drilem. Jezdili na spoustě tratí, na kterých jejich týmy třeba vůbec nejezdili. Mají na svém kontě spoustu odjetých mil, ale vždy jejich příprava byla více o autě než jezdcích samotných. Jacques Villeneuve prošel u Williamsu velmi tvrdým programem. Něčím podobným si prošel i Stroll, bylo to zaměřené spíše na jeho jezdecké schopnosti. Například nacvičoval zastávky v boxech. Tým to trénovat nepotřebuje, ale on ano," okomentoval situaci Symonds.
Symonds dodal, že k porovnávání dat je třeba používat data, která tým nasbíral v sezóně 2014 a Strollovy výkony jsou prý příjemným překvapením.
"Celý trénink ukázal spoustu věcí. V tomto programu se používá monopost z toku 2014 a "akademické" pneumatiky. Ty jsou rozdílné, nevíme přesně jak, a ani nemáme data. Můžeme akorát porovnávat Lanceovo výsledy s daty od Valtteriho a Felipeho z roku 2014.
Jsem docela překvapen, jak rychle se učí. To je vždy poznávací znamení dobrého pilota. Jezdí dobře a pořád se učí. Nyní je to hodně o práci s gumami a o všech těch technických věcech, které musí dostat pod palec. Musí si prostě projít obdobím, kdy bude probržďovat a vztekat se," zakončil Symonds.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.