Technický šéf Williamsu Pat Symonds popisuje přípravu kanadského mladíka Lance Strolla, který pro příští sezónu nahradí Felipeho Massu. Jeho trénink se prý podobá tomu, který absolvoval i Jacques Villeneuve.
Lance Stroll v současné době dokončuje sedmi měsíční program u Williamsu, ve kterém se kanadský mladík připravuje na příští sezónu, kdy konečně bude jezdit naostro za využití monopostu z roku 2014.
"Obecně vzato, všichni chlapi, kteří byli řádnými testovacími piloty, si prošli pořádným drilem. Jezdili na spoustě tratí, na kterých jejich týmy třeba vůbec nejezdili. Mají na svém kontě spoustu odjetých mil, ale vždy jejich příprava byla více o autě než jezdcích samotných. Jacques Villeneuve prošel u Williamsu velmi tvrdým programem. Něčím podobným si prošel i Stroll, bylo to zaměřené spíše na jeho jezdecké schopnosti. Například nacvičoval zastávky v boxech. Tým to trénovat nepotřebuje, ale on ano," okomentoval situaci Symonds.
Symonds dodal, že k porovnávání dat je třeba používat data, která tým nasbíral v sezóně 2014 a Strollovy výkony jsou prý příjemným překvapením.
"Celý trénink ukázal spoustu věcí. V tomto programu se používá monopost z toku 2014 a "akademické" pneumatiky. Ty jsou rozdílné, nevíme přesně jak, a ani nemáme data. Můžeme akorát porovnávat Lanceovo výsledy s daty od Valtteriho a Felipeho z roku 2014.
Jsem docela překvapen, jak rychle se učí. To je vždy poznávací znamení dobrého pilota. Jezdí dobře a pořád se učí. Nyní je to hodně o práci s gumami a o všech těch technických věcech, které musí dostat pod palec. Musí si prostě projít obdobím, kdy bude probržďovat a vztekat se," zakončil Symonds.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.