Zástupce šéfa týmu Force India se podělil o své predikce pro příští sezónu. Jak se povede Force Indii? Zmizí rozdíl mezi dominantními týmy a zbytkem pole?
Rob Fernley je s letošními výsledky Force Indie spokojený. Příští rok by se prý pole mohlo částečně smrsknout a pokud by některý tým z velké trojky nezvládl dobře přechod, tak se dle zástupce šéfa týmu může klidně dostat až o boje ve středu pole.
"Vidím to velmi optimisticky pro příští rok. Myslím si, že náš tým ukázal, že je velmi schopný, a tak nevidím důvod, proč bychom neměli příští rok odvést znovu dobrou práci. Dokud nebudeme vědět, jak na tom jsou ostatní týmy, tak je těžké něco predikovat, ale jsou také optimističtí a tvrdě pracují.
Auta na začátku sezóny budou odrazovým můstkem a ukáže se, jak na tom všichni jsme - zda velké týmy budou mít velkou výhodu. Oni pak stejně na tempu vývoje přidají, jelikož mají dostatek zdrojů. My tak rychle pracovat nemůžeme.
Snad se nám alespoň podaří zase o kousek přiblížit. Nemůžeme podceňovat rychlost vývoje všech těch 17 aut. Bude to úžasné, alespoň v průběhu prvních třech nebo čtyřech měsíců. Myslím si, že to příští rok bude hodně těsné. Pravděpodobně týmy jako Williams, McLaren, Force India a Torro Rosso budou chtít čtvrté místo. A pokud někdo z velké trojky udělá chybu, budou mezi námi."
Na otázku, zda Force India měnila plány kvůli souboji s Williamsem, Fernley odpověděl: "Na letošním autě jsme pracovali přesně podle plánu, nic navíc jsme nedělali. Rozhodně tak naše práce nenarušila program pro rok 2017. Přesně jsme věděli, kdy se přepnout. Na novém autě už nějaký ten pátek pracujeme. Naše letošní auto mělo v sobě spoustu potenciálu a my to věděli a podařilo se nám ho z nějak dostat."
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.