Zástupce šéfa týmu Force India se podělil o své predikce pro příští sezónu. Jak se povede Force Indii? Zmizí rozdíl mezi dominantními týmy a zbytkem pole?
Rob Fernley je s letošními výsledky Force Indie spokojený. Příští rok by se prý pole mohlo částečně smrsknout a pokud by některý tým z velké trojky nezvládl dobře přechod, tak se dle zástupce šéfa týmu může klidně dostat až o boje ve středu pole.
"Vidím to velmi optimisticky pro příští rok. Myslím si, že náš tým ukázal, že je velmi schopný, a tak nevidím důvod, proč bychom neměli příští rok odvést znovu dobrou práci. Dokud nebudeme vědět, jak na tom jsou ostatní týmy, tak je těžké něco predikovat, ale jsou také optimističtí a tvrdě pracují.
Auta na začátku sezóny budou odrazovým můstkem a ukáže se, jak na tom všichni jsme - zda velké týmy budou mít velkou výhodu. Oni pak stejně na tempu vývoje přidají, jelikož mají dostatek zdrojů. My tak rychle pracovat nemůžeme.
Snad se nám alespoň podaří zase o kousek přiblížit. Nemůžeme podceňovat rychlost vývoje všech těch 17 aut. Bude to úžasné, alespoň v průběhu prvních třech nebo čtyřech měsíců. Myslím si, že to příští rok bude hodně těsné. Pravděpodobně týmy jako Williams, McLaren, Force India a Torro Rosso budou chtít čtvrté místo. A pokud někdo z velké trojky udělá chybu, budou mezi námi."
Na otázku, zda Force India měnila plány kvůli souboji s Williamsem, Fernley odpověděl: "Na letošním autě jsme pracovali přesně podle plánu, nic navíc jsme nedělali. Rozhodně tak naše práce nenarušila program pro rok 2017. Přesně jsme věděli, kdy se přepnout. Na novém autě už nějaký ten pátek pracujeme. Naše letošní auto mělo v sobě spoustu potenciálu a my to věděli a podařilo se nám ho z nějak dostat."
Toto Wolff přiznal, že druhé místo Mercedesu v Poháru konstruktérů 2025 v něm zanechalo smíšené emoce. Zatímco výsledek potvrzuje návrat mezi elitu, ambice týmu sahají výš než na druhou příčku.
Kimi Antonelli zažil v premiérové sezoně F1 výrazné výkyvy, kdy po slibném startu následovalo slabší období během evropských závodů. Mladý Ital prozradil, kdy nastal opětovný zlom ke zlepšení výkonů.
Sezóna 2026 ukončí éru monopostů s přísavným efektem, které formovaly současnou podobu Formule 1. Nová pravidla přinesou zcela novou technickou kapitolu šampionátu. Lewis Hamilton prozradil jeho vztah ke končící ground-effect éře.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.