Zástupce šéfa týmu Force India se podělil o své predikce pro příští sezónu. Jak se povede Force Indii? Zmizí rozdíl mezi dominantními týmy a zbytkem pole?
Rob Fernley je s letošními výsledky Force Indie spokojený. Příští rok by se prý pole mohlo částečně smrsknout a pokud by některý tým z velké trojky nezvládl dobře přechod, tak se dle zástupce šéfa týmu může klidně dostat až o boje ve středu pole.
"Vidím to velmi optimisticky pro příští rok. Myslím si, že náš tým ukázal, že je velmi schopný, a tak nevidím důvod, proč bychom neměli příští rok odvést znovu dobrou práci. Dokud nebudeme vědět, jak na tom jsou ostatní týmy, tak je těžké něco predikovat, ale jsou také optimističtí a tvrdě pracují.
Auta na začátku sezóny budou odrazovým můstkem a ukáže se, jak na tom všichni jsme - zda velké týmy budou mít velkou výhodu. Oni pak stejně na tempu vývoje přidají, jelikož mají dostatek zdrojů. My tak rychle pracovat nemůžeme.
Snad se nám alespoň podaří zase o kousek přiblížit. Nemůžeme podceňovat rychlost vývoje všech těch 17 aut. Bude to úžasné, alespoň v průběhu prvních třech nebo čtyřech měsíců. Myslím si, že to příští rok bude hodně těsné. Pravděpodobně týmy jako Williams, McLaren, Force India a Torro Rosso budou chtít čtvrté místo. A pokud někdo z velké trojky udělá chybu, budou mezi námi."
Na otázku, zda Force India měnila plány kvůli souboji s Williamsem, Fernley odpověděl: "Na letošním autě jsme pracovali přesně podle plánu, nic navíc jsme nedělali. Rozhodně tak naše práce nenarušila program pro rok 2017. Přesně jsme věděli, kdy se přepnout. Na novém autě už nějaký ten pátek pracujeme. Naše letošní auto mělo v sobě spoustu potenciálu a my to věděli a podařilo se nám ho z nějak dostat."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.